Friday, January 30, 2009

controle

ik ben drie kilo aangekomen, iets waar ik nu blij mee ben :). en mijn bloeddruk was ook goed. ik moest een plasje achterlaten en ik mocht weer in de gang wachten. ik had een afspraak om 15.00 uur maar het loopt altijd uit. soms zit ik daar zeker wel drie kwartier in die gang! dus voor de zekerheid had ik een boek meegenomen. een half uur later werd ik geholpen. mijn gynaecologe heet dr. premitha en is van indiase afkomst. een hele vriendelijke vrouw bij wie ik me meteen op mijn gemak voelde. ik vertelde haar dat ik me ongerust maakte of ik misschien toxoplasmose had opgelopen. ze vertelde me dat ik waarschijnlijk gewoon een verkoudheid had opgelopen want wanneer ik het zou hebben dan zou ik uitslag krijgen, koorts en heel moe zijn. geen van de drie had ik (ze hadden m'n temperatuur opgemeten).

na ons gesprekje mocht ik op de tafel gaan liggen en gingen we de baby weer zien! en kijk eens in wat voor een pose we hem aantroffen hahahahaha. met zijn arm boven zijn hoofd, lekker relaxed! hij is nu ongeveer 20 cm. lang en weegt zo'n 300 gram. volgens de dokter zal hij volgende maand twee keer zoveel wegen. alles zag er goed uit en hij groeit volgens schema. daarna heb ik mijn bloed nog laten afnemen om te kijken of ik toxoplasmose heb opgelopen. gewoon voor de zekerheid. dan voel ik me ook weer rustig wanneer het een resultaat goed is. de dokter gaat mij maandag bellen met de uitslag.

No comments:

Related Posts with Thumbnails