Sunday, January 18, 2009

geen speen

gisterenmiddag na haar middagslaapje kwamen we in annissa's kamer en het eerste wat ze deed was haar speen aan mij geven en daarbij zei ze: 'speen voor baby'. 'heeeeel goed' dacht ik nog. we waren al dagen tegen haar aan het zeggen dat ze binnekort zonder speen zou gaan slapen. het idee viel me soms wel zwaar maar we wilden haar er van af hebben voordat de baby er is. toen ik haar speen kreeg heb ik deze meteen weg gegooid zodat de verleiding er niet voor ons zou zijn om 'm alsnog aan haar te geven. op dit moment is ons huis speenloos! die avond was het dan zover. het hele bed ritueel ging allemaal zoals gewoonlijk. maar toen ze eenmaal in bed lag vroeg ze de bekende vraag: 'i want speen'. didi en ik zeiden meteen: 'de speen is weg, er is geen speen meer weet je nog?' tranen met tuiten! we hebben haar weltrusten gewenst en zijn haar kamer uitgelopen. wat niet makkelijk was hoor maar we konden niet anders. we moesten het meteen goed aanpakken want anders zou dit de komende tijd alleen maar gaan gebeuren. natuurlijk moeten we haar de tijd geven om zonder speen te slapen en houden we er rekening mee dat het zeker een week huilen is bij het naar bed brengen. maar ik heb gehoord dat het daarna steeds beter gaat.

vanmiddag toen ze haar middagslaapje moest gaan doen ging het al wat beter. ze huilde hooguit een kwartier. maar net (inmiddels is het avond) heeft ze zeker een half uur hard gehuild. ik vind het ook zielig hoor maar we moeten sterk zijn! als ik naar binnen was gelopen had het haar niet geholpen. dan had ze haar zin gekregen door mijn aandacht te krijgen en wie weet wat ze me dan had gevraagd. waarschijnlijk om een speen ja! maar pffff...even doorbijten!

nu even wat anders, dit weekend is om gevlogen want we hadden het lekker druk. vrijdagavond had ik een afscheidsfeestje van een vriendin die naar oslo gaat verhuizen. daar tot 00.30 uur gebleven. het was heel gezellig en we hebben wat af gelachen. zaterdagochtend meteen een kinderpartijtje van een vriendinnetje van annissa. het werd bij een brandweer kazerne gevierd. annissa vond het helemaal niet interessant! sommige meisjes die er waren vonden het wel hartstikke leuk dus het was niet echt alleen maar voor de jongens of zo. 's avonds hebben we ergens tapas gegeten. het was wel lekker maar zeker niet zo lekker als de tapas die we in amsterdam kennen. dus een volgende keer zit er niet in :). daarna boodschappen gedaan en toen naar huis. ik werd ineens zo moe dat ik om 21.00 uur in bed lag. ik heb in een stuk door geslapen tot vanochtend 08.00 uur. ik had wallen van het lange slapen hahahaha. vanochtend om 10.30 uur hadden we weer een kinderpartijtje vlakbij ons huis. een hoop van dezelfde vrienden zagen we weer. de kids vonden het allemaal leuk. voor lunch zijn we bij een pas geopend japans restaurantje gaan eten. we konden heerlijk buiten zitten en hebben genoten van het eten. ik had een heerlijk gegrilde vis met japanse rijst, soepje, en watermeloen. het was zo'n set. didi had een chicken teriyaki set, hij was ook aan het smikkelen. annissa at met ons beide mee en was naar de vissen aan het kijken die ze daar hadden.

vanmiddag nog bij m'n vriendin geweest die naar oslo gaat. de verhuizers komen morgen en ze wilde wat dingen kwijt die ze niet mee zou nemen. ik was geinteresseerd in een ledikant. ik vond hem meteen mooi dus heb 'm van haar over gekocht. haar man heeft het bedje voor me uit elkaar gehaald en in de auto gezet. ik kreeg nog wat andere spullen van haar mee (aankleed kussen, stoffen boekjes, twee nieuwe klamboe's, twee kleden voor de op de grond). het ledikantje ga ik nog wel een keer overschilderen. maar voor nu staat hij in het opberghok.

1 comment:

Anonymous said...

Speenloos?! RESPECT!!! Tja, 't is even door de zure appel heen bijten...

Wij hebben Noa ná haar 1e verjaardag ook de speen afgenomen; coldturkey-effect en we hadden zelfs het geluk dat zij het niet erg vond.

Loïs daarentegen duimt :-(...tja, die kunnen we niet van haar afpakken!

Lieve groetjes uit rainy Apeldoorn NL

Related Posts with Thumbnails