Thursday, January 15, 2009

een grote verandering

ik had vanochtend een drinkfles met een rietje met daar overheen een dop gekocht voor annissa. ik wil haar namelijk geen melk meer geven uit een fles met speen. hetgeen wat ze haar hele leventje heeft gebruikt. het werd hoog tijd om daar verandering in te brengen. toen ik haar om 12.30 uur ophaalde van de creche en de nieuwe drinkfles aan haar gaf vond ze het in het begin interessant maar zodra we wegreden begon ze te mopperen en wilde de fles niet! ze gooide het van haar af. 's middags kwam ze deze fles naar me toe brengen en zei: ' i don't want melk'. goed dacht ik, laat maar gaan. ze heeft tijd nodig om aan het idee wennen. 's middags had ze ruim drie uur geslapen en was ze lekker uitgerust. nadat we didi van zijn werk hadden opgehaald stonden we in de keuken en wilde ze haar melk die in de koelkast stond. ze nam de nieuwe fles aan en begon zonder problemen te drinken. hartstikke goed! nu afwachten hoe ze er morgenochtend op reageert. inmiddels heb ik alle babyflessen opgeborgen en de spenen weg gegooid. voor ons ook de enige manier om op de nieuwe manier verder te gaan.

van het weekend gaan we haar zonder haar speen laten slapen. iets wat een groot drama gaat worden denk ik maar ik zou niet weten hoe we het anders moeten gaan oplossen. we hadden er al veel eerder mee moeten stoppen maar voor je het weet ben je een jaar verder. ze vind haar speen erg fijn maar ik wil niet dat haar tandjes zoveel naar voren gaan staan. ik vind dat je het nu al kunt zien dat ze een speen gebruikt. wat wel zo is is dat ze 'm alleen gebruikt wanneer ze in bed ligt. voor de rest nergens anders. niet in de auto, al lopend op straat etc. liever nu afleren zodat ze tegen de tijd dat haar broertje wordt geboren ze er aan gewend is.

No comments:

Related Posts with Thumbnails