Sunday, January 25, 2009

weer veel meegemaakt

vorige week zaterdag de 18e had ik voor het laatst geschreven. inmiddels is het zondag 25 januari. de afgelopen dagen hebben we veel dingen gedaan: maandag en dinsdag was didi in singapore voor werk. op dinsdag werd onze auto opgehaald door de garage om een kleine beurt te krijgen. die dag heb ik een keer een taxi genomen en de rest kon ik met vrienden meerijden. dinsdag was mijn vriendin tanya jarig en we zouden het 's middags bij onze vriendin bri thuis vieren. de kinderen zouden er dan ook bij zijn. tanya werd 30 en ze wist niet dat we voor die avond een surprise etentje voor haar hadden georganiseerd. zij was in de veronderstelling dat ze alleen uit eten zou gaan met haar man en twee vrienden. die avond zaten we met z'n 14'en te wachten in het restaurant tot de jarige jet zou komen.we hadden de lichten achterin het restaurant uit gedaan zodat ze ons niet zou zien. toen ze binnenliep begonnen we te zingen. ze was enorm verrast en moest huilen. de avond was echt geslaagd. iedereen had het zo naar zijn zin.

woensdagochtend ben ik samen met mijn vriendin christine gaan zwemmen. een stuk of 20 baantjes hebben we gedaan. heerlijk om dat weer te doen. zeker nu ik zwanger ben. christine is ook zwanger. vijf weken korter dan ik. 's middags gingen we bij tanya langs en daar was mijn vriendin vivien ook met haar twee dochters anais & tea.

donderdag had ik geen plannen. nadat ik annissa had opgehaald en we even op de bank zaten zei annissa: 'what is yoshi doing?' yoshi zat onder onze auto die voor het huis geparkeerd stond en hij sloop ineens richting de voorkant van de tuin. hij bleef daar staan en keek op een punt. ik dacht dat ik daar een dode vogel of een ziek ander dier zou treffen. maar in plaats daarvan vond ik een kitten! ik riep nina (onze hulp) om te komen kijken. zij was ook helemaal door het dolle heen :). we pakte het beestje op en zetten het in een pierenbadje van annissa. toen gingen we weer terug om te kijken of we nog meer kittens konden vinden. en daar was nummer twee! en niet veel later vonden we de derde. ik wist meteen dat ik er eentje wilde houden. zeker nadat we mitzu sinds augustus kwijt zijn geraakt. voor de andere twee had ik al snel een huis gevonden. een paar uur later kwam bri met haar kids om het mannetje te halen. we zijn samen met drie kittens naar de dierenarts gereden om ze na te laten kijken. ze werden ontvlooid, ontwormd en kregen iets in hun oren tegen mijt. ze wogen allemaal rond de 250 gram en waren 4 a 5 weken oud. zodra ze 8 weken zijn worden ze gevaccineerd. annissa is dolgelukkig met haar nieuwe huisdier en kan daar nu lekker over moederen. alhoewel ze haar soms wel een beetje eng vind wanneer de kitten met haar wilt spelen :). we hebben haar 'alex' genoemd. doordat annissa dol is op de tekenfilm 'madagascar' en de leeuw alex heet, leek het ons wel leuk om de kitten zo te noemen (ook al is het een meisje). yoshi is ook op zijn manier aardig tegen alex. hij heeft twee keer tegen haar geblaasd en sindsdien kijkt hij naar haar, soms wat snuffelen en loopt dan weg. ze mag zelfs uit zijn voerbak eten zonder dat hij boos wordt! alex is een kleine vreetzak die nu echt een rond buikje heeft. geen gezicht bij zo'n klein lijfje hahaha. en ze plast en poept al op de bak!

vrijdag was het annissa's laatste dag op de crèche want ze zouden weer gesloten zijn op ma/di/woe i.v.m. chinees nieuwjaar (gong xi fa cai!). ik had annissa een chinees jurkje aan gedaan en gaf haar twee mini mandarijnen mee om aan haar juf usha te geven. mandarijnen geven is gebruikelijk rond chinees nieuwjaar. het wenst de persoon aan wie je het geeft geluk. maar uiteindelijk had annissa haar mandarijntjes maar aan haar vriendje lode gegeven volgens haar juf :). 's ochtends had ik een verjaardag van mijn nederlandse vriendin irene. ik had wat sandwiches voor haar gemaakt & een lekkere tonijn-avocado dip. didi zou annissa naar de crèche brengen zodat ik de sandwiches kon afmaken. ik had een spier in mijn rug verrekt doordat ik annissa verkeerd uit haar kinderstoel had getild. ik dacht eerst dat het wel meeviel. maar later in de ochtend kon ik zowat niet meer normaal lopen! (gelukkig is het nu weer zo goed als over.)

gisteren een rustige dag gehad en vandaag ook. yoshi was vanochtend in de tuin van onze buren belandt. hij weet dat daar twee honden wonen, een husky en een herder. ineens hoorde ik de buurman heel hard schreeuwen en boos worden op zijn honden. ik kon vanuit het huis niet goed zien wat er was gebeurd. later op de dag was didi met annissa in de tuin aan het spelen en maakte een praatje met de buurman. hij vertelde toen dat zijn honden yoshi bijna te pakken had maar hij ze nog net uit elkaar kon halen. toen heeft yoshi de buurman in zijn been gebeten!!!! onze kat!!!! de buurman is naar de dokter geweest en alles was ok. wij voelden ons heel erg schuldig en didi had zijn excuses al aangeboden. gelukkig vatte de buurman het licht op en zei dat het een ongeluk was. later moest ik toch de deur uit om wat dingen te doen en ben ik meteen een bloemetje voor hem gaan halen. later ben ik die gaan langsbrengen. zijn zoon had het boeket aangenomen en zei ook al dat het maar een ongelukje was. dit was het minste wat we konden doen.

No comments:

Related Posts with Thumbnails