Thursday, January 29, 2009

gong xi fa cai!

dit betekend: 'gelukkig chinees nieuwjaar'. afgelopen maandag en dinsdag werd dit gevierd onder de chineze bevolking. alle kantoren waren gesloten. didi's kantoor was gisteren ook nog dicht aangezien merendeel van zijn collega's chinees is. en annissa's creche was gesloten. we hebben een heerlijke paar dagen gehad. niet heel veel gedaan. gisteren ging ik lunchen met een paar vriendinnen. onze vriendin dana is vandaag uit kuala lumpur verhuisd en gaat in oslo wonen. dus gisteren hadden we nog een aller laatste gelegenheid om haar te zien. didi had annissa uit lunchen genomen en ze hebben veel lol met elkaar gehad. toen ik didi belde kreeg ik annissa aan de telefoon en ze vertelde me dat ze pasta aan het eten was :). eind van de middag zijn we nog even wezen zwemmen. mijn vriendin irene woont in een apartementen-complex waar twee zwembaden bij horen. de beveiligings beambten kennen ons en laten ons altijd doorrijden. het is ideaal want irene woont nog geen minuut rijden van ons vandaan.

annissa wilt echt geen middagslaapje meer doen sinds ze zonder speen slaapt. net ook weer geprobeerd maar ze gilt moord en brand. 's avonds huilt ze ook nog wel wanneer we haar in bed hebben gelegd maar daar ga ik niks aan veranderen. het huilen wordt ook steeds korter. dus laten we middagslaapje maar schieten en brengen we haar gewoon eerder naar bed!

met onze kitten alex gaat het prima. vandaag is ze precies een week bij ons en ze is helemaal gewend. ze is nu zo'n vijf weken oud. yoshi heeft haar ook min of meer geaccepteerd. ze eet en drinkt uit zijn voerbak en hij laat dat gewoon toe! hij blaast alleen naar haar wanneer hij daar aan het eten is en zij te dichtbij komt. ze was al heel snel zindelijk en we stoppen haar 's avonds nog in een reis-kooi omdat ze zo af en toe nog een poepje en een plasje laat lopen. maar nog even en dan laten we haar gewoon 24 uur per dag vrij rond lopen. ze blijft heel trouw in huis terwijl overdag verschillende schuifdeuren open staan. ze kan met gemak naar buiten wandelen en weglopen. maar ik denk dat ze het veel te leuk vind bij ons.

morgen ben ik vijf maanden zwanger en heb in de middag een afspraak bij mijn gynaecologe. m'n buik groeit en groeit. ik ben erg benieuwd hoeveel hij weegt en gegroeid is. ik ben sinds gisteren weer verkouden en nu voel ik me ook niet zo lekker. hopelijk heb ik geen toxoplasmose opgelopen door alex. want de eerste symptomen zijn griep! morgen word ik daar bij de gynaecologe op getest.

terwijl ik dit bericht aan het typen was, was annissa verschrikkelijk vervelend aan het doen. na een paar keer heel boos op haar geweest te zijn was ze op ons bed gaan liggen en is ze in slaap gevallen! hahahahahah....wat een wijsneus! ze heeft dat middagslaapje wel nodig maar mevrouw weigert gewoon omdat ze denkt dat ze groot genoeg is! pffffffffffffff....ongelooflijk........

No comments:

Related Posts with Thumbnails