Tuesday, January 13, 2009

jech

mijn goede voornemen kan ik nu al aan de bomen hangen want ik heb sinds 5 januari NIKS nieuws geschreven. sorry! misschien moet ik aan mijn oude idee blijven hangen en dat is zo af en toe een bericht achter laten. goed, de afgelopen dagen hebben we weer aardig wat ondernomen. zo zijn we naar de dierentuin geweest, butterfly park en een olifanten reservaat (foto's volgen nog). allemaal erg leuk! annissa is helemaal dol op dieren dus haar deden we geen groter plezier. we zijn alweer de tweede week van het nieuwe jaar begonnen en alles loopt weer als vanouds.

sinds een paar weken hadden we ineens last van kakkerlakken (ja ons huis is schoon!). in onze badkamer trof ik er bijna elke dag een hele grote. vaak ook levend!!! en om elke dag de spuitbus er op te zetten en ze weg te gooien vind ik geen pretje! dus heb ik de rentokil gebeld en die zijn vandaag langs geweest. ze kwamen met z'n tweeen. de ene man controleerde de keukenkastjes en alle hoeken om te kijken of hij iets kon vinden (nest of zo). de andere man liep met een pomp rond en spoot alle hoeken van huis in met gif. dit gif is niet schadelijk voor ons en was geurloos. ook rondom het huis deden ze dat. aan de zijkant van ons huis hebben we twee putdeksels. die maakte ze open en daar wemelde het van de kakkerlakken! daar werd ook meteen gif in gespoten. twee grote nesten dus! sinds wij in dit huis zijn komen wonen heb ik nog nooit last gehad van die beesten. dus hebben ze alle tijd gehad om zich uit te breiden. nu heb ik een abonnement met rentokil afgesloten en komen ze om de twee maanden om hetzelfde werk te doen. toen de heren weg waren ben ik buiten gaan kijken en er waren een hoop kakkerlakken aan het vluchten. ze liepen telkens terug naar plekken waar gif was gespoten dus nu liggen ze allemaal op hun rug. kleintjes zijn niet zo heel erg om op te ruimen. maar het formaat wat deze beesten hebben is niet leuk meer! ze worden ook wel 'american cockroach' genoemd. hopelijk hebben we het hiermee bestreden en zullen we ze niet meer tegen komen!

No comments:

Related Posts with Thumbnails