Saturday, January 3, 2009

nieuwjaars lunch

vanochtend had ik het idee om dit jaar elke dag een bericht achter te laten op mijn blog. ook al heb ik niet zoveel gedaan, er zijn altijd wel dingen die ik kan opschrijven. dingen die ik over een poos echt zal gaan vergeten! gisteren schreef ik al dat we een zoon krijgen, wel een heel speciaal bericht om mee te beginnen in het nieuwe jaar vind je ook niet? vandaag hadden we een collega van didi uitgenodigd om bij ons te komen lunchen. hij zou samen met zijn vrouw, zoontje en zijn moeder komen (die wij ook hebben leren kennen). adrian is dol op marokkaans eten dus had ik hem een keer beloofd om dat voor hem te maken. dit was het menu:

* kip met kikkererwten, een paar uur op het vuur staan sudderen. de kip was zo zacht dat het vlees van het bot viel!
* aubergine tagine: (vegetarisch) aubergines, tomaten uit blik, uien, knoflook, citroen schil, citroensap, kaneel, koenjit, pruimen en amandelen
* couscous met kaneel, abrikozen en gedroogde vruchten
* humus met pita brood
* munt thee

onze gasten hebben er van genoten en ze zaten helemaal vol. kort nadat we klaar waren met eten ging annissa bij me op schoot zitten en zei dat ze moe was! ze zei: 'i want to go bed' ???? haar vriendje kyle was hier en zij wilde naar bed! nou jaaaaa....ik heb haar maar naar boven gebracht. dat was rond 13.30 uur. het is inmiddels 16.21 uur en ik hoor nog steeds niks! ze zal hoogstwaarschijnlijk bekaf zijn.

No comments:

Related Posts with Thumbnails