Sunday, February 1, 2009

zaterdag, zondag en maandag

zaterdagochtend hadden we een uitnodiging gekregen om naar een trouw ceremonie te gaan van een oud-collega van didi. we zijn maar een uurtje gebleven en toen weg gegaan. we hebben geluncht in die mall waren op verschillende verdiepingen lion dances gaande. een dansgroep die bestaat uit een paar mensen die zware trommels bespelen en een aantal die de lion dance uitvoeren. ze gaan elke winkel af om die in te wijden voor het nieuwe jaar. en om deze geluk te wensen. annissa vond het heel erg leuk om te zien. ze was helemaal hyper. eind van de middag zijn we naar huis gegaan en hadden gezellig samen gegeten.

zondagochtend hadden we om 09.00 uur voor het appartementencomplex van irene & rik afgesproken. we zouden met een groep naar 'FRIM' (forest research institute malaysia) gaan. dit is een jungle gebied waar je kunt wandelen. tachtig jaar geleden was deze plek een vuilnisbelt waar van alles werd gedumpt. men die frim heeft opgericht zijn daar toen bomen en planten gaan kweken totdat het uitgroeide tot een jungle! hier worden tegenwoordig veel onderzoeken gedaan. we hebben heerlijk gewandeld, de kinderen vonden het heel erg leuk ook al was het best wel bergopwaarts. na de wandeling zijn we gaan picknicken. annissa wist niet wat het was en toen we eenmaal konden gaan eten vroeg ze 'where is picknick?' hahahahaha. toen we thuiskwamen mocht annissa van ons een dvd in onze slaapkamer kijken zodat wij even onze ogen dicht konden doen :). we hebben gewoon thuis gegeten.

aangezien annissa geen middagslaapje wilt doen brengen we haar nu rond 19.00 uur naar bed. best wel een verandering voor ons want normaal gesproken aten we altijd samen. maar nu probeer ik haar al om 17.30 uur eten te geven. daarna in bad, boekjes lezen, tanden poetsen en naar bed. vandaag waren we weer aan de late kant omdat de dag weer geheel anders liep. maar wat wel heel erg fijn is is dat ze bijna niet meer huilt zodra we haar slaapkamer deur achter ons dicht doen. ze heeft het echt geaccepteerd dat ze zonder speen moet slapen. wat een overwinning? best wel snel gegaan allemaal!

vanochtend heb ik mijn eerste zwangerschaps yoga les gevolgd. ik had ruth al een poos geleden ontmoet en later kwam ik haar tegen op het afscheidsfeestje van dana. sindsdien hebben we nummers uitgewisseld en vertelde ze me dat ze nu ook yoga voor zwangeren geeft bij haar thuis. ze is zelf 27 weken in verwachting. het was allemaal heel ontspannen en relaxed. we waren in totaal maar met z'n vieren, ideaal! alles ging ook op een lager tempo dan normaal. minder lang strekken en zo. wel goed voor mij om dit voor zolang te doen. ik heb m'n abonnement bij de sportschool t/m eind september bevroren. ik betaal dan maar een klein gedeelte van het abonnements geld! dus ik kan nu andere dingen doen. woensdagochtend ga ik weer zwemmen met een vriendin. en waarschijnlijk ga ik nog op een andere dag zwemmen met een andere vriendin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails