Tuesday, May 20, 2008

yoshi de kat?

sinds vijf jaar behoort hij tot onze familie, 'yoshi' de kat. hij is echt een schatje die de hele dag achter mij aan loopt. overal waar ik ben is yoshi. zelfs wanneer ik naar het toilet moet krabt hij al aan de deur. wat zo grappig is aan yoshi is dat hij zich vaak als hond gedraagt. sinds we in een huis wonen en hij naar buiten kan wandelen is hij waaks. natuurlijk blaft hij niet maar zodra er een vreemde kat in de tuin komt en hij merkt dat op, rent hij er op af, gaan al zijn haren overeind staan, een hele dikke staart en jaagt hij ze weg!

* als ik een balletje weg gooi, rent hij er achter aan (helaas apporteert hij niet :))
* wanneer ik ga rennen, hij achter mij aan rent

en wat hij sinds kort doet is helemaal iets raars:
hij heeft een obsessie voor wasbakken/gootstenen!!!
zodra ik een kraan opendraai en hij de straal water ziet, probeert hij de straal te pakken. het is zo erg dat hij nu bij de wasbak slaapt! in de hoop dat er ineens een waterstraal te zien is.
straks gaat hij de tuinslang ook leuk vinden en hapt hij in de straal (zoals honden dat kunnen doen)

zijn zusje 'mitzu' is een doodnormale poes maar het enige gekke wat zij doet is duimen! ja je leest het goed! wanneer je haar aan het knuffelen bent en ze is helemaal op haar gemak gaat ze op haar rechter pootje (de kussentjes onder haar poot) sabbelen. dit schijnt een teken te zijn dat het beestje te vroeg bij haar moeder is weg gehaald (zielig he???). inmiddels is mitzu vijf jaar en
duimt nog steeds. vreemde vogels!

No comments:

Related Posts with Thumbnails