Thursday, May 8, 2008

veilig verkeer maleisie

toen we net in de auto zaten wist ik ineens waar mijn volgende blog over zou gaan: het verkeer in kuala lumpur!!! ga er goed voor zitten want wat je nu gaat lezen is verbazingwekkend! wat we hier allemaal niet hebben gezien is niet te filmen. dingen die je nooit van je leven in nederland zou zien (en sommige dingen helaas wel). het is niet zo dat we het bij toeval hebben aanschouwd, nee meerdere malen! hier een beknopte opsomming:

* achteruit rijden op de snelweg omdat men de verkeerde afslag heeft genomen
* brommers op de snelweg
* passagiers die in de laadbak zitten (ook op de snelweg)
* op twee banen tegelijk rijden (door in het midden te rijden en dat doet iedereen)
* stoppen op de snelweg
* van rechts/links/beide kanten worden ingehaald
* ineens pilonnen op jouw baan waardoor je moet uitwijken
* kinderen zitten nooit in een kinderstoel

ik heb nog nooit zoveel getoeterd in mijn hele leven dan hier. omdat wij zoveel regeltjes gewend zijn ben je dus constant voor anderen aan het opletten. en wanneer je toetert is men helemaal van slag. ze kijken je niet eens aan wanneer je langs ze rijdt.

wat ook een heel hoog irritatie-gehalte heeft is wanneer je aan het file-rijden bent maar dat iedereen om de zoveel keer van baan veranderd. omdat ze denken dat de andere baan sneller gaat. of rijdt men op de meest rechter baan maar men moet wel de eerste uitvoeg-strook hebben, die aan de linkerkant is (handig joh!!!)

1 comment:

Anonymous said...

nou dat wordt dan lachen als ik in KUL kom. Wordt opgehaald door het hotel en hopelijk is het een goede chauffeur of zal ik mijn ogen maar dichthouden?

Related Posts with Thumbnails