Thursday, May 15, 2008

wat dacht ik???

gisteren had annissa een gigantische driftbui...deze duurde wel een half uur. het is best stressvol om een krijzend kind in huis te hebben moet ik zeggen. ik weet dat het de enige manier voor haar is om haar woede kwijt te raken omdat ze zichzelf nog niet goed kan verwoorden. gelukkig gebeurt dit niet al te vaak en wanneer het zover is gebruik ik mijn tactiek: negeren. om de zoveel tijd naar haar toe gaan, op mijn hurken gaan zodat ik op ooghoogte met haar ben en dan vragen of ze bij me wilt komen. als ze dat niet wilt en nog steeds zo hysterisch doet loop ik weer weg. nou, een half uur later stonden we op het punt om naar een vriendin toe te gaan. annissa dacht dat een vriendje bij ons thuis zou komen spelen dus mevrouw wilde de auto niet in en alles begint van voor af aan! op dat moment heb ik het helemaal gehad en besluit om thuis te blijven. nu gaat ze nog harder huilen omdat ze dan wel ineens weg wil (????) vaak zijn peuters niet te volgen!

goed we bleven dus thuis omdat ik schoon genoeg had van annissa's peuter pubertijd. ik had de autosleutel (die aan een bos zit waar al mijn andere sleutels aan zitten) al in het contact van de auto gedaan en zonder erbij na te denken deed ik de deur van de auto handmatig op slot en gooide de deur dicht....OH NEEEEEEEEEEE....ik had ons buiten gesloten! nu konden we helemaal nergens naartoe. niet naar binnen want ik had alles potdicht afgesloten, niet in de auto, maar ook niet eens uit onze tuin omdat ons hek elektrisch is en de afstandbediening OOK aan mijn sleutelbos zat. als eerst belde ik didi en hij zou naar huis komen met de taxi. maar het was toen 17.00 uur en dan is het al best lastig om een taxi te krijgen vanaf zijn kantoor. toen had ik mijn vriendin gebeld waar ik in eerste instantie naartoe zou gaan en had haar alles uitgelegd. het eerste wat ze zei was: 'ik kom er nu meteen aan en jij tilt annissa over het hek, ik neem haar aan en jij klimt over het muurtje. daarna breng ik je naar didi's kantoor en halen we hem op'. erg fijn om zulke vrienden te hebben, zeker in dit soort gevallen!

No comments:

Related Posts with Thumbnails