Sunday, May 18, 2008

parent-teacher meeting

annissa gaat sinds februari naar de creche 'my little home' waar ze het erg naar haar zin heeft. ze is dol op haar juf 'auntie uma', een hele aardige indiase vrouw. auntie uma houdt ons goed op de hoogte hoe annissa het doet. maar afgelopen vrijdag had ik ons eerste 'parent-teacher meeting'. de creche was voor die dag gesloten. didi bleef met annissa thuis want zij zou niet begrijpen dat we naar 10 minuten kletsen weer naar huis zouden gaan. om 09.00 uur had ik mijn afspraak. erg leuk om de creche weer van binnen te bekijken, aangezien ik altijd netjes achter het hek sta bij het wegbrengen en ophalen. daar zat ik dan op een heel klein stoeltje tegenover auntie uma.

de juf vertelde mij dat annissa een heel braaf meisje is die altijd luistert. ze is dol op 'colouring' zo noemt annissa namelijk 'kleuren' en dol op zingen. 'ring around the rosy' is op dit moment haar favoriet! ze heeft nu al een beste vriend en dat is abdullah uit sudan. zodra de kindjes in een rij moeten gaan staan, of elkaars handjes moeten vasthouden omdat ze naar buiten gaan, roept annissa altijd naar abdullah en andersom. ik kreeg een hele map vol met werkjes van vanaf de eerste dag dat annissa daar is begonnen. zo vertederend om te zien wat onze kleine meid allemaal heeft vervaardigd!

zodra wij terug zijn van onze vakantie in nederland gaat auntie uma beginnen om annissa zindelijk te maken (potty training). toevallig had ik vorige week al een potje gekocht en daar zit ze al elke dag op. dan gaat ze zitten en zegt ze: 'wee-wee'. het is allemaal spelenderwijs maar op die manier zal ze langzaamaan echt iets gaan doen. volgens de juf is ze er wel aan toe want ze kijkt heel nieuwsgierig naar de kindjes die al naar het toilet gaan en daar hun plasje/poepje doen. ik ben erg benieuwd!

No comments:

Related Posts with Thumbnails