Thursday, May 29, 2008

vakantie

sinds deze week heeft annissa vakantie van haar creche. dus voor mij was het best wel wennen om haar weerl fulltime om mij heen te hebben. voor ik het wist zat ik weer in dat ritme en probeer ik elke dag wel iets leuks met haar te doen. maandag zijn we de hele dag thuis gebleven, wat ook erg leuk kan zijn want je bedenkt dan allerlei leuke dingen zoals kleuren,kleien, muziek draaien en daar op dansen :), tv kijken, lunchen.

gisteren ochtend kregen we eerst bezoek van mijn nederlandse vriendin 'irene' en haar zoontje 'lode' die twee jaar is. annissa vond dat wel heel erg leuk. ze lode nog niet eerder ontmoet dus in het begin was het wel even aftasten. maar bij kindjes is dat zo gebeurd en voor je het weet zijn ze samen aan het spelen. de mama's konden even gezellig bijkletsen en af en toe kwam een van de kids om aandacht vragen. nadat annissa haar middagslaapje had gehad gingen we bij een andere vriendin 'christine' (uit maleisie) langs. zij heeft ook een zoontje 'kyle' van twee jaar. daar hebben we lekker gezeten, kopje thee met wat fruit, annissa zat lekker naast me op de bank tv te kijken en dan af en toe speelde ze met haar vriendje. op deze leeftijd spelen ze nog steeds individueel en niet echt met elkaar. en de fase waar ze nu in zit is dat alles van 'MIJ' is. dat hoorde je ook de hele dag door. een getrek en geduw af en toe! maar goed, het schijnt een fase te zijn. lets hope so!

vandaag zijn we bij een vriendin geweest die een 'playgroup' organiseerde. zij is net bevallen van een dochtertje. we waren in totaal met vijf moeders en 5 kinderen. annissa was de oudste want de rest was baby of ietsje jonger. ze vond het daar ook heel erg leuk en speelde vrolijk met wat speelgoed. zo af en toe hoorde ik het woord 'mij/mine' weer. we hebben daar een uurtje gezeten of zo en zijn toen weer gegaan. de airco in onze auto doet het niet dus ben ik naar een garage gereden om er even naar te laten kijken. nu blijkt dat de airco echt stuk is en ze een nieuw onderdeel moeten gaan plaatsen. een beetje duur om het laten doen. waarschijnlijk laten we het pas repareren wanneer we terug zijn van onze vakantie. vanaf nu gewoon met alle ramen open rijden :). luxe probleem vind je niet? annissa ligt op dit moment lekker te snurken en misschien dat we vanmiddag nog bij een vriendin gaan zwemmen. maar als ik nu naar buiten kijk is er een donkere lucht te zien waar straks heel veel regen uit zal komen. dan maar lekker thuis. kan ik alvast wat voorbereiden voor het avondeten. want mama wordt om 18.30 uur opgehaald door een vriendin en gaan naar een 'book-launch'. een vrouw die ik nu twee heb ontmoet is fotograaf en heeft de foto's gemaakt voor een kookboek. dit kookboek wordt vanavond uitgebracht en daarvoor zijn wij uitgenodigd. leuk om naartoe te gaan want zo kan ik ook weer een beetje netwerken. ik heb het plan om weer een klein catering-bedrijfje op te starten. zo te horen is er veel vraag naar en zodra men weet wat mijn achtergrond is willen ze meteen weten wanneer ik nou eens ga beginnen :). hier over zal ik in een nieuwe blog meer vertellen....

No comments:

Related Posts with Thumbnails