Tuesday, May 20, 2008

some 'cloudy' days in KL

een paar dagen geleden schreef ik al over mijn dochter annissa, die zo'n verschrikkelijke driftbui had. sinds die dag heeft ze er elke dag wel eentje gehad. het is iets om gek van te worden. ik haalde haar op van de creche. zoals altijd is ze daar een engeltje en luistert ze heel erg goed naar haar juf. ze was heel opgewekt en ze vertelde mij wat ze allemaal had gedaan. eenmaal thuis aangekomen wilde ze meteen tv gaan kijken. waarop ik haar uitlegde dat we papa zo zouden gaan ophalen en wegbrengen naar de sportschool. normaal gesproken doen we dit niet omdat ik weet dat het voor annissa te onrustig is (in en uit de auto). maar dit keer wilde ik dat wel doen.

mevrouw begon meteen een keel op te zetten. en dat werd van kwaad to erger. ik negeerde haar en ben andere dingen gaan doen, in de hoop dat ze zou ophouden. maar nee hoor, ze ging steeds een toontje hoger :(. om de paar minuten naar haar toe, vragen of ze bij me wilde komen. 'NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO' kreeg ik als antwoord. goed, dan ga ik weer eventjes verder met wat ik aan het doen was (pfffffffffffffffff)....uiteindelijk kreeg ik haar zover om haar op te tillen en te knuffelen. ze werd heel snel weer kalm en we konden tenminste weer een normaal gesprek voeren (dacht ik).

ze begon weer: 'eevee?' en wijzen naar de tv. ik haar weer uitleggen hoe het zat. begon alles weer van voor af aan! ik heb haar opgetild, mee naar boven genomen en in bed gelegd want met haar viel geen land te bezeilen. meteen didi een sms'je gestuurd dat het niet ging lukken. ik hoorde haar nog krijzen voor een paar minuten en daarna was het stil. ik ben benieuwd of ze straks nog steeds gehumeurd is of dat ik een vrolijk meisje aantref..

ik weet dat een kind regelmaat en routine nodig heeft in zijn/haar leventje. en dat is iets waar ik me echt aan probeer te houden. maar waar ik nu zo bang voor ben dat je daardoor een heel onflexibel kind creeert. een kind dat meteen tegenstribbelt op het moment dat dingen anders gaan. het heeft zeker met haar leeftijd te maken en dat het een fase is. (hopelijk geen wordt vervolgd :))

No comments:

Related Posts with Thumbnails