Thursday, October 30, 2008

beroofd

mijn vriendin christine en haar zoontje kyle kwamen rond 16.30 uur bij ons spelen. we waren boven toen ik ze aan zag komen rijden. normaal doe ik het hek dan open en kan men zijn/haar auto bij ons binnen parkeren. maar christine had 'm al voor de deur geparkeerd. prima! we waren lekker aan het kletsen totdat onze hulp nina zei dat we geen gas meer hadden om te koken. elke dag rijdt er wel een auto door onze straat die gasflessen verkoopt maar we wilden niet het risico lopen dat hij dit keer niet zou komen. dus christine stelde voor om er een te halen bij de lokale supermarkt niet ver van ons huis vandaan. nina hielp om de fles in de achterbak te laden. christine deed de achterklep dicht en voor ik het doorhad hoor ik een brommer achter mij, die steeds dichterbij komt en ineens voel ik m'n tas van m'n schouder getrokken worden! m'n tas was open en m'n portemonnee viel er gelukkig uit toen ze wegreden. m'n mobiel had ik in m'n hand. maar wel alle andere spullen weg: huissleutels, autosleutels, afstandbediening voor het hek, prada zonnenbril, agenda, dagboekje waar ik AL mijn administratie in bijhield (ook geen lekker idee dat ze kunnen lezen wat er aan geld binnen komt en zo), al mijn edentifiers van de verschillende banken! het gebeurde in nog geen paar seconden. christine, nina en ik waren helemaal beduusd. het drong nog niet helemaal tot mij door wat er nou was gebeurd. met christine ben ik de straat nog helemaal uitgereden om te kijken of ze nog meer spullen hadden verloren maar helaas. ik heb geld gepind om een nieuwe gasfles te kunnen kopen. dat meteen daarna gedaan. en toen terug naar huis. in de tussentijd had ik didi hier al van op de hoogte gesteld en hij heeft alle bankzaken geregeld. de edentifiers zijn geblokkeerd, twee oude creditcards die we niet meer gebruikte & helemaal hadden afbetaald zaten ook in het mapje met de edentifiers. dus ik was bang dat ze daar wat mee konden. maar die waren ook al geblokkeerd. we hadden gisterenavond meteen nieuwe hangsloten gekocht voor op de hekken, een U-slot voor op ons grote hek bij de ingang & een stuurslot voor op de auto.

meteen alle bankzaken geregeld, abn gebeld om m'n pas te blokkeren & een nieuwe edentifier aan te vragen. kortom een gezeik. vannacht licht geslapen omdat we bang waren dat ze terug zouden komen (omdat ze m'n sleutels ook hebben). elke avond & nacht hebben we surveillance rondrijden op brommers door onze straat. toen ze langs kwamen rijden gingen we kijken en nu reed er ook politie mee. dus ik denk dat er al meer dingen zijn gebeurd in onze buurt. nu is men extra alert en zullen deze gasten waarschijnlijk naar een andere buurt gaan om te stelen.

vanmiddag komt een klusjesman en hij gaat de sloten vd voordeur vervangen. ik ben nu op het winkelcentrum om een paar sloten voor binnen op de voordeur en ik ga langs de sleutelmaker om te kijken of ze onze afstandbediening op een andere frequentie kunnen zetten. als de klusjesman vandaag is geweest ga ik nog aangiften doen bij de politie bij ons in de buurt zodat zij er ook van weten dat er mensen in onze buurt komen om te rotzooi uit halen. ze hebben geld nodig dus gaan ze buurten af waar mensen wonen met meer geld dan gemiddeld.

gelukkig hebben ze mij niks aangedaan en zijn het uiteindelijk maar spullen die weg zijn. daar ben ik al blij om en dit kon iedereen gebeuren helaas. het schijnt hier in Kuala Lumpur heel vaak te gebeuren. vanaf nu nog beter opletten en alerter zijn. vanaf nu neem ik ook geen tas vol met spullen met mij mee. verdelen over verschillende plekken.

No comments:

Related Posts with Thumbnails