Saturday, November 1, 2008

noah

aller eerst: vrijdag 31 oktober is ons neefje geboren: 'Noah Indra Sutisna' gefeliciteerd danielle en heri! dat we hem maar heel snel op foto mogen bewonderen!

inmiddels zijn de voordeursloten vervangen. nu alleen het hek nog en dan is het huis weer veilig. gisteren heb ik geprobeerd aangifte te doen bij de politie maar wat was dit omslachtig! de eerste politiepost die ik bezocht verwees mij door naar een andere in de buurt. ik kwam binnen en zag meteen wat voor een krot het was. een hol wat heel vies was en je kon merken dat niemand aangiften doet. althans niet daar! er zat een agent achter een smerig bureau te niksen. ik ging zitten en legde uit wat er was gebeurd. hij kwam met een oud kladblok en heb ik alles zelf op een of ander oud formulier moeten invullen. vervolgens belde de agent achter het bureau naar een inspecteur op een 'ander' kantoor' en deze man kreeg ik vervolgens aan de lijn. ik moest hem vertellen wat er precies was gebeurd. de inspecteur vroeg aan me of ik bij hem langs kon komen. om mijn verklaring WEER af te leggen. prima...nadat ik annissa had opgehaald van de crèche zou ik naar hem toe gaan.

snel even wat gegeten en ik was op weg naar het andere politie bureau. ik dacht dat ik wist waar het was maar eindigde helemaal in chinatown! en op een een vrijdagmiddag is het daar heel erg druk. en ik kon het maar niet vinden. toen heb ik het maar opgegeven en nam genoegen met het oude formuliertje wat ik al in mijn bezit had. ik reed terug naar huis en stond meteen vast. file! ik deed er uiteindelijk een uur over om bij een winkelcentrum te komen. ik heb daar wat boodschappen gedaan en toen meteen naar huis. eenmaal thuis snel wat gegeten want ik wilde door naar de bank om een nieuwe edentifier (om mee te kunnen internet bankieren) te halen. dat verliep allemaal gesmeerd! ik kan nu weer geld overmaken en heb weer een overzicht wat we uitgeven.


vandaag geen plannen, didi is aan het trainen en annissa zit tv te kijken. ik zit nog in m'n pyama! vanavond zijn we uitgenodigd door een collega van didi om bij haar thuis te komen eten. het staat nog in teken van de ramadan. als een soort van afsluiting. ze noemde het 'raya makan'. annissa gaat ook mee. vanmiddag nog een paar boodschappen doen en een kleinigheidje kopen voor didi's collega. voor morgen hebben we ook nog geen plannen.


voor de rest gaat het allemaal goed. ik ben nu 7 weken zwanger als het goed is. ik voel me goed alleen wel steeds vermoeider. m'n eetpatroon veranderd en heb steeds meer trek in hartige dingen. ik kan me ook helemaal scheel eten aan fruit. volgende week vrijdag de 7e hebben we onze eerste controle bij de gynaecoloog.



No comments:

Related Posts with Thumbnails