Monday, October 6, 2008

oorlogspad

vandaag heb ik zo'n dag....die begon matig doordat ik vannacht meer dan 3 uur wakker had gelegen. mijn eigen schuld omdat ik zo nodig nog een koffie wilde drinken om twee uur 's middags!!! ik stond moeizaam op maar al gauw voelde ik me helemaal prima. nadat ik annissa en didi had weg gebracht heb ik mezelf weer eens getrakteerd op wat nieuwe kleren. en ik ben geslaagd! toen didi en annissa weer opgehaald, annissa thuis afgezet bij nina want didi en ik gingen trainen. nina had vijf dagen vrij gehad dus ik was blij om haar weer te zien en vroeg dan ook meteen hoe het met haar ging. ze zei: 'niet goed want m'n broer heeft m'n telefoon in beslag genomen!'. de telefoon die WIJ haar kado hebben gegeven voor haar verjaardag. de reden laat ik in het midden en ik weet niet eens zeker of dat de reden is. ik was woest! en zei tegen nina dat ik haar broer ging bellen en hem de huid vol zou schelden. ik hoor nl. niks anders dan gezeur over deze gast en nu hij dit heeft gedaan ga ik me er mee bemoeien. iets wat ik nooit heb gedaan.

didi en ik stapten in de auto en in plaatst van te wachten tot einde middag, heb ik nina agent gebeld. zij is namelijk de vriendin van nena's broer (jaaaa they keep it in the family he?). ik was zo boos en heb alles er uit gegooid. dat het nu afgelopen moest zijn met dit gezeik en dat de telefoon vandaag nog terug moest komen. een heel verhaal kreeg ik terug maar dat kon me geen ene moer schelen. als het goed is komen ze einde middag langs en dan kan ik die broer ook ff in zijn ogen aankijken. om het volgens het vertellen dat hij moet kappen zijn zusje zo slecht te behandelen. en dan ik vanaf nu niks meer wil horen anders gaan we maatregelen nemen. hier heb je toch helemaal geen zin in? en nina verdient het echt niet want ze is iemand die alles zo goed mogelijk probeert te doen. wij zijn in elk geval heeeel erg blij met haar en voelen ons verantwoordelijk voor haar omdat ze bij ons woont. to be continued...

ik had daardoor zoveel adrenaline dat ik even keihard op de loopband heb gerend waardoor ik me al snel weer de oude voelde :). toen we klaar waren met trainen, heb ik snel een broodje voor didi en mij gehaald. die hij al in de auto opat omdat hij meteen door moest naar een vergadering. ik ben toen door gereden naar het winkelcentrum om wat dingen te doen. onder andere m'n blog bijwerken :). er waren nog een paar dingen waar ik al weken moe van wordt en dan is:

1. ons alarm heeft kuren, hij piept soms heel lang achter elkaar zonder dat er een deur/raam open gaat. hij is gewoon niet goed afgesteld. wat ik zo vaak tegen de electricien heb uitgelegd. nog steeds doet hij dit. soms word ik er 's nachts gewoon wakker van! nu probeer ik die stomme electricien heel lang te bereiken. hij neemt niet op en beantwoord mijn sms'jes niet. dus ben ik ook helemaal klaar met deze man. inmiddels al een hele goede vervanger gevonden. alleen kent die lapzwans het alarm en hij moet het oplossen.

2. ons dak in de tv-kamer lekt. als het keihard regent komt het met straaltjes op diverse plekken naar beneden. rakelings langs de tv en de subwoofer moet ik altijd van de vloer halen anders gaat hij zwemmen. dus ik ben al tijden met de broer van onze huisbaas bezig. er zijn al twee mannen komen kijken en ze weten wat ze moeten doen. alleen wanneer gaan ze dan eens aan de slag?????

van het weekend kwam mr. wong langs, onze loodgieter want twee douches hadden een lage druk. het was een klusje van niks en hij was zo klaar. dus ik was lekker bij hem aan klagen wat voor een gezeur ik nog steeds had met m'n dak. toen zei hij: 'call natalie, she can take care of this' eureka!!!!!!!!!!!!!! natalie! zij is onze makelaar en als je haar iets vraagt om op te lossen is het binnen no time geregeld. een pittige chineze vrouw die nergens voor terugdeinst. ik heb natalie net gebeld en ze gaat er achteraan! heeeeeeeeerlijk! is het even van mijn bordje af in de hoop dat het zsm gemaakt wordt.

voor de rest hebben we een heel leuk weekend gehad hoor hahahahahahahahahha....met mijn lieve man en dochter ben ik ziels gelukkig en kan mijn wereld echt niet stuk! ik heb net weer twee prachtige tops voor annissa gekocht. die haar zo leuk zullen staan. gisterenmiddag hadden we onze nederlandse vrienden irene, rik en lode bij ons op bezoek. ze kwamen gezellig lunchen. ik had auberginesoep met paprika-creme, humus, broodjes afgebakken, citroencakjes en lemonade gemaakt. lode en annissa zijn dikke vriendjes dus die hadden een fijne tijd samen. lekker in het pierenbadje spelen. lode wilde ook niet haar huis op het laatst. 's avonds hebben we bij chilli's gegeten. een amerikaans concept waar je gezellig kunt eten. de kwaliteit is goed, kindvriendelijk. annissa vond het weer heel erg leuk. zaterdag hadden we een lekkere rustdag en vrijdagavond was ik met een stel vriendinnen uit eten geweest bij een chique tent genaamd: frangipani (http://www.frangipani.com.my/). het is echt de moeite waard om even op hun website te kijken want het restaurant is werkelijk waar prachtig. de meeste van ons waren er nog nooit geweest en toen we eenmaal aan onze tafel zaten zeiden we ook tegen elkaar: 'this is such a grown up place' hahahahahaha. mijn vriendin bri is altijd degene die de mensen bij elkaar brengt en de mooie plekken in KL weet te vinden. erg handig om zo'n vriendin te hebben.

No comments:

Related Posts with Thumbnails