Thursday, October 16, 2008

guests come and go


onze vrienden greg en ineke & hun kinderen maia & teo waren maandagavond in KL aangekomen. ze waren sinds 09.30 uur onderweg dus ze waren helemaal gebroken. ze waren verdwaald en kwamen uiteindelijk bij het oude trein station uit. wij reden er meteen naartoe alleen was het spitsuur. gelukkig reed het door dus kwamen we al snel bij hun aan. ze waren hartstikke blij om ons te zien. ze reden achter ons aan naar huis. eenmaal thuis aangekomen hebben maia en annissa nog even met elkaar gespeeld. ze kenden elkaar nog! wel knap want de laatste keer dat ze elkaar hadden gezien was in februari (8 maanden geleden). teo, het broertje van maia is een heel lief jongetje. hij kon net kruipen en was het huis vrolijk aan het ontdekken. toen alle kids op bed lagen hebben we een wijntje open getrokken en wat gegeten. ineke & greg waren zo moe dat ze vroeg naar bed gingen.

de volgende dag zijn we eerst naar de speeltuin geweest, toen naar het winkelcentrum om wat dingen te halen, daarna naar huis want de kinderen moesten eten en daarna hun middagslaapje doen. ik had irene gebeld om te vragen of we bij hun in het appartementencomplex mochten komen zwemmen en dat was geen probleem. we hebben daar de middag doorgebracht. heerlijk afkoelen want het was een hete dag. toen weer lekker naar huis, kindjes eten geven, in bad doen, spelen en naar bed brengen. als maia naar bed moet komt ze er wel 10 keer uit. en elke keer moeten greg of ineke haar weer terug brengen. wat ik nu wel gemerkt heb is dat zodra vrienden kinderen krijgen en zij een andere manier van opvoeden hebben dan jezelf het soms best wel moeilijk kan zijn. maia mocht in vergelijking met annissa eigenlijk alles. er werd nauwelijks tegen haar gezegd dat ze voorzichtig moest zijn, daar niet aan mocht komen etc. terwijl ik het tegenovergestelde ben. misschien let ik wel te veel op annissa. maar goed, we laten het maar in het midden.

woensdag ochtend zijn ze weer vertrokken. ze zouden weer richting singapore rijden en een tussenstop maken in malacca. anders zou de reis weer te lang duren. dus toen wij weg gingen hebben we afscheid van elkaar genomen. toen ik later in de ochtend weer thuis kwam waren ze al weg. in de middag gingen we bij annissa's vriendinnetje tea spelen. twee andere vriendjes kwamen daar op spelen. weer heel gezellig.

vandaag hebben we lekker niks gedaan. annissa is thuis gebleven. ik had een kleine catering klus die ik 's middag's af moest hebben. om twee uur heb ik het eten (tagine, couscous, brood met humus) naar mijn vriendin bri gebracht. daarna de sportschool in en toen weer naar huis. annissa was toen al wakker en was lekker vrolijk. vanmiddag heb ik bedacht om ook kooklessen te gaan geven. dus ik een sms naar al m'n vrienden hier gestuurd met de vraag of er interesse was. ik heb al vijf berichten ontvangen met geïnteresseerden! nu wat menu's maken, de prijs en dan maar doormailen. door mijn vriendin vivien, bij wie ik vorige week een kookles had gevolgd had ik ook zoiets van: 'dit kan ik ook!' ik heb er weer veel energie door gekregen :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails