Sunday, October 12, 2008

lovely weekend

gisterenochtend ben ik met annissa naar een kinderfeestje geweest van een frans meisje uit haar klas genaamd hortense. het meisje had ik nog nooit gezien maar dat kwam ook omdat ze niet zo lang hier wonen. gelukkig was mijn vriendin vivien er ook met haar gezin dus ik hoefde daar niet tussen de fransen te zitten om vervolgens niks te begrijpen. want ze waren alleen maar frans aan het praten. hortense was twee jaar geworden en ze was blij om annissa te zien. ze gaf haar een kusje. even later kwam tea in de woonkamer en omhelste annissa. populaire meid dacht ik. we hebben lekkere franse cakjes zitten eten en even later werd er een pinata in de vorm van een lama klaar gehangen. deze werd niet stuk geslagen maar er zaten heel veel touwtjes aan de buik van de lama vast. en elk kindje mocht aan een touwtje trekken. ineens ging de onderkant open en er kwamen allemaal doosjes met smarties uit en wat ballonnen. voor annissa een echt feest want ze eet nauwelijks snoep. niet veel later gingen we alweer naar huis. daar zat didi met smart op ons te wachten. hij maakte zich klaar en we gingen buiten lunchen.

we kwamen bij onze favoriete mall uit 'The Gardens". in de kelder zijn allemaal restaurantjes te vinden. we gingen bij tony roma's eten. een amerikaans concept waar je goed vlees kunt eten. annissa vond het hartstikke gezellig. we kregen al snel onze lunch. lekker smikkelen geblazen. annissa verslikte zich dus ik klopte op haar rug. misschien iets te hard van voor ik het doorhad was ze aan het overgeven. alles kwam eruit, en het merendeel kwam over mij heen :(. het arme kind had niks meer in haar maagje. ze was daarna heel snel weer de oude, daar verbaasde ik me over. nog steeds hartstikke vrolijk en zo. ik probeerde de kots zoveel mogelijk op te ruimen door middel van servetten. wat een vieze boel zeg! en we stonken me toch zuur! we vroegen meteen om de rekening en ik wilde daarna regelrecht naar de auto lopen. maar dacht ineens dat we ook iets nieuws konden gaan kopen :). een mooi excuus! wij naar een Gap winkel. en we vonden al snel iets leuks. mama een turquoise jurk en annissa een felblauw jurkje. daar liepen we dan, zowat helemaal in het nieuw hahahaha. we hebben daar nog wat rond gewandeld en daarna naar huis.

vandaag zijn we naar het national science centre geweest. dit centrum is echt van steenworp afstand van ons huis en we waren er nog nooit geweest. ik had van mensen gehoord dat het heel erg leuk was voor kinderen. het is wel wat verouderd maar annissa kon zich daar goed vermaken. ze heeft ze een groot aquarium met vissen gezien, in een speelzaal gespeeld waarin o.a. een ballenbak, een poppen-theater, puzzels, wipwap stond. er waren nog veel meer leuke dingen te doen. didi en annissa hadden de grootste lol samen. we zijn daarna bij ons in de buurt wat gaan lunchen. bij een thais/cambodjaans/vietnamees restaurant. heerlijke lunch, zo vers en gezond! daarna nog wat dvd's gehaald en toen naar huis. alom een heel fijn weekend! morgen einde middag komen onze nieuw-zeelandse vrienden ineke en greg, hun kinderen maia en teo bij ons logeren. ze wonen in singapore en we hebben in hetzelfde apartementen-complex gewoond. ze blijven een of twee nachten hier en gaan dan door naar een eilandje. ik kijk er erg naar uit!

1 comment:

Anonymous said...

Nieuwe jurk? Zo decadent jullie worden echte exspetters haha ;-)

Related Posts with Thumbnails