Thursday, October 9, 2008

authentic malaysian/nyonya home cooking cuisine

'Ah Ma's Kitchen' heet het bedrijfje wat mijn vriendin vivien samen met haar moeder heeft. zij organiseren kooklessen bij hun thuis. traditionele gerechten uit maleisie. het is een mix van chinees en maleisisch eigenlijk. vivien is de moeder van tea, een van annissa's beste vriendinnetjes. de groep was gevormd door negen vrouwen. vier françaises, een nieuw-zeelandse, amerikaanse en twee nederlanders (irene en ik). vivien's moeder kookte alle gerechten en wij konden dan kijken hoe ze dat deed. je kon allerlei vragen stellen tijdens het bereiden. erg handig als je nog niet zo thuis bent in de aziatische keuken. het menu was:


* plain stir fried asian greens in garlic
* chicken in sesame oil
* tamarind fried prawns

ik was erg benieuwd naar de bereiding van de garnalen. en het bleek ontzettend makkelijk te zijn. vanaf nu kan ik dat ook eens een keertje klaarmaken :). het was heel gezellig om zo bij vivien thuis dit bij te wonen. elke donderdag geeft ze kookles tenzij er te weinig aanvragen zijn. ze heeft me op een idee gebracht want dit zou ik ook wel kunnen doen. alleen kan ik andere gerechten gebruiken. toen alles klaar was werd de tafel gedekt en hebben we als lunch de heerlijke gerechten gegeten. wat een feest! vivien haalde annissa en tea op van de crèche dus ik hoefde niet weg. niet veel later kwamen de twee dametjes aan gelopen. hand in hand. ze gingen lekker spelen.

No comments:

Related Posts with Thumbnails