Friday, September 26, 2008

vaag

het was best wel een gehaast. annissa uit bed halen, aankleden, in de auto op weg naar een proefles klassiek peuter ballet. haar vriendinnetje tea stond al op ons te wachten met haar moeder en zus anais. het was op de derde verdieping dus we moesten aardig wat trappen op. annissa keek haar ogen uit toen ze wat meisjes in roze balletpakjes, rokjes, maillot en roze balletschoentjes zag rondlopen. dat wilde ze ook wel! ik ging met haar de zaal binnen en de les begon. de juf liet de meisjes op de grond zitten en ze vertelde dat wanneer ze goed zouden luisteren ze aan het eind van de les een stempel zouden krijgen. maar luisterde je niet of deed je niet mee dan kreeg je geen stempel (?). okeeeee....dacht ik, dat begint al goed (not). de les duurde in totaal drie kwartier en annissa heeft alleen maar bij mij op schoot gezeten. ze vond het wel leuk maar ze raakte niet echt enthousiast. ik denk dat ze de juf ook niet leuk vond. het was allemaal vrijblijvend, ik heb annissa nergens toe gedwongen. ze wilde gewoon niet prima. na afloop stonden de kinderen rondom de juf omdat ze een stempel wilde. maar ze gaf echt alleen de kids een stempel die mee hadden gedaan en hadden geluisterd. je zag al een meisje verdrietig kijken. en annissa begreep er ook niks van waarom zij er geen een kreeg. op die leeftijd snappen ze dat toch niet? althans dat denk ik. je kan het toch ook op een andere manier oplossen? hierdoor heb ik er een ook een nasmaak van over gehouden en ga ik annissa daar ook niet naartoe brengen. de moeder van tea en anais is wel tevreden en vind het een goede balletschool. dat respecteer ik maar het is voor mij niet de manier en past niet bij ons.

na ballet hebben we bij twee vriendjes van school gespeeld. erg gezellig maar druk. we waren in totaal met vijf kids die allemaal 2,5/ 3 jaar zijn. ze hadden we heel erg veel plezier en na afloop was annissa ook helemaal voldaan. didi kwam thuis, we hebben samen gegeten. toen annissa naar bed gebracht. wij hebben daarna nog een dvd gekeken (ironman).

vanochtend een kado aan onze hulp nina gegeven omdat ze morgen jarig is. ze was helemaal verrast dat ze wat kreeg. en later had ik een wortelcake voor haar gebakken zodat ze die straks mee kan nemen naar haar broer. ze viert haar verjaardag daar. ik ben naar de nederlandse ambassade geweest om didi's rijbewijs te laten verlengen. maar wat een gedoe zeg!!! heel omslachtig allemaal maar goed we komen er wel. toen reed ik nog verkeerd op de terugweg. overal stond het vast omdat op vrijdag men naar de moskee gaat. uiteindelijk op tijd om didi op te halen van de sportschool. we hebben net samen op z'n werk geluncht. daarna ik door naar het winkelcentrum, waar ik nu nog ben. een paar boodschappen halen en dan terug naar huis. het is bijna weekend. morgen geen plannen, zondag met m'n vriendin irene en haar man en zoontje afspreken. volgende week woensdag en donderdag is didi vrij i.v.m. suikerfeest. annissa heeft vrijdag ook vrij dus een lekker kort weekje. ik heb nina ook vanaf woensdag vrij gegeven omdat ze dan ook suikerfeest gaat vieren en klaar is met vasten.

No comments:

Related Posts with Thumbnails