Thursday, September 11, 2008

kokkerellen

deze week is alweer bijna om en ik heb elke dag wel wat gebakken. sinds een paar maanden is de oven aangesloten en ben daar zo blij mee! nu kan ik m'n hart ophalen door te bakken en grillen. een paar uurtjes geleden heb ik een pruimencake gemaakt. het staat nog af te koelen op de eettafel. het recept kwam ik toevallig tegen en ik had nog een paar overrijpe pruimen in m'n koelkast liggen. gisteren en eergisteren had ik koekjes gebakken. heel erg simpel om te maken. alleen moet ik de volgende keer het deeg voor een half uurtje in de koelkast leggen zodat ik er daarna mooie vormpjes uit kan drukken. want dat lukte de laatste keer niet. het deeg was onwijs vettig en zacht. dus had ik er maar kleine balletjes van gedraaid en afgebakken. krijg je leuke pepernootvormige koekjes van. het huis gaat er altijd zo heerlijk van ruiken wanneer er iets in de oven staat. plus dat je altijd iets lekker in huis hebt voor wanneer je bezoek ontvangt. gisteren kwam christine met haar zoontje kyle langs en eergisteren m'n vriendin bri met haar drie kids luca, olympia en ellie (baby van vier maanden). dus we hebben de afgelopen dagen koekjes en scones naar binnen gewerkt. morgen is de pruimencake aan de beurt :-).

vanochtend ben ik met mijn vriendin judi naar de chow kit market geweest. deze markt is in de stad van KL en het is een echte aziatische markt. overdekt, kleine stalletjes naast elkaar, smerige natte vloer, en heeeeel druk. je ruikt allerlei geuren door elkaar. van vis tot doerian, soms een beetje te heftig op de vroege ochtend hahahaha. ikzelf had niet echt veel nodig maar vond het wel erg leuk om weer op zo'n markt rond te lopen. weer even dat echte azie gevoel in plaats van altijd maar naar de luxe expat supermarkten te gaan. de prijzen zijn uiteraard veel goedkoper op zo'n markt. ik had lekker een kilo rambutan en een halve kilo salak (ook wel snake skin fruit genoemd) gehaald. toen nog een paar keukenspulletjes. hier worden o.a. dezelfde plastic tafelkleden verkocht als bij de kitsch kitchen alleen vele malen goedkoper! judi bracht me nog naar een paar groothandels waar je alles kunt kopen aan keuken attributen. voor mij een speelgoedwinkel zo dol ben ik op dit soort winkels. nu heb ik een plek waar ik m'n spullen kan halen mocht ik iets nodig hebben. trouwens, ik heb zaterdag weer een klein opdrachtje. voor vijf personen dus dat is prima te doen. morgen de boodschappen halen en zaterdagmiddag de dingetjes maken. ik ga een lekkere spinaziesalade maken met pomodori tomaten, asperges, parmezaanse kaas en pijnboompitten, een salade nicoise en weer een tonijn-avocado dip met vers brood. morgenavond gaan we vietnamees eten met een stel vrienden en zaterdagochtend heeft annissa een kinderfeestje van haar tweeling vriendjes sebastien en gabriel. ze vieren hun feestje in een aquarium. de kids krijgen een rondleiding en zullen dan ook zien hoe de vissen worden gevoerd. een leuk kinderfeestje al zeg ik het zelf!

No comments:

Related Posts with Thumbnails