Monday, September 22, 2008

papegaai

ik heb net annissa's nageltjes rood gelakt :). ineens wilde ze dat, prima! meteen de mijne donkerbruin gedaan. nu hebben we beide onze handen en voeten in de lak. we zitten op de bank op eens zegt annissa:
mama ziek?
ik: nee papa is ziek
annissa: annissa ziek!
ik: nee annissa is niet ziek, papa is ziek
annissa; papa ziek
einde onderwerp :)

ze begint steeds meer woorden te zeggen. haar voorkeur gaat wel uit voor engels. zo zei ze van het weekend ineens "not today". maar ze gebruikte het overal voor! dan hoorde je haar tegen haar speelgoed praten en dan zei ze zoiets als: '...happy....very big...not today...scary...auntie uma...doggy...quiet...mijn papa. op school leert ze het volgende:

'good morning children
good morning auntie uma (haar juf)
good morning aunties (de andere juffen gedag zeggen)
good morning (naam van een kindje)'

dan zit ze op haar stoeltje en gaat ze dat op zeggen. wij moeten haar dan na zeggen. dan is ze net een mini juf. auntie uma is haar juf en ik heb aan haar gevraagd hoe ze precies aan dat good morning ritueel kwam. de juf vertelde dat ze dit elke ochtend zeggen zodra ze beginnen. zo doet haar vriendinnetje tea het ook thuis. dan is zij auntie uma. annissa moest laatst auntie usha zijn (een andere juf) en daar zaten ze dan naast elkaar hoor. pffffffffff...stelletje tuttenbellen bij elkaar.

No comments:

Related Posts with Thumbnails