Sunday, October 4, 2009

peuter pubertijd

het weekend is alweer bijna om! we hebben lekker weinig gedaan. vannacht stond annissa ineens naast m'n bed om 03.30 uur. ze wilde een t-shirt aan (?). ik kon daar niet rustig op reageren en werd heel erg boos op haar. waarom moest ze mij wakker maken omdat ze geen pyama aan wilde maar een t-shirt? dit heb ik haar heel duidelijk laten weten. tranen met tuiten bracht ik haar terug naar haar kamer. hysterisch was ze op een gegeven moment. ik kreeg haar met geen mogelijkheid rustig. ze wilde ineens ook wat drinken. allemaal smoesjes om niet te hoeven slapen. en ik wilde daar niet aan gaan beginnen want haar kennende gaat ze dit vaker doen. afgelopen vrijdagavond waren we met z'n vieren uit eten geweest om didi's verjaardag te vieren en dat was allemaal heel erg gezellig. annissa at gezellig mee. het was wel wat laat toen we eenmaal thuis kwamen maar het was weekend dus dan doen we er niet zo moeilijk over.

maar annissa begon ineens heel erg vevelend te doen uit het niets. niet luisteren en zo. didi werd zo boos op haar en tilde haar op om haar naar haar kamer te brengen. als een dolle was ze aan het krijzen en met haar armen en benen om haar heen aan het slaan. toen ze in haar kamer was schreeuwde ze moord en brand, bonkte op de deur en kwam uit haar kamer om vervolgens het krijzen voort te zetten in de gang! hier kon didi natuurlijk niet tegen en werd dus nog bozer op haar. normaal gesproken bemoei ik me er echt niet mee wanneer didi annissa een standje geeft. en dit was de ook de eerste keer dat ik me er in ging mengen want het liep uit de hand. zowel vader als dochter waren helemaal zwart voor hun ogen. pfff...wat een emoties waren dat zeg! uiteindelijk was annissa weer bedaard en kon ze haar excuses aanbieden. en didi kon toen ook uitleggen waarom ze naar haar kamer moest. als straf voor haar gedrag mag ze de komende tijd geen tv kijken. we hangen er geen tijd aan omdat we eerst maar eens moeten zien hoe ze zich kan gedragen. ik denk dat dit gedrag komt doordat ze nog steeds moet wennen aan lennox, de aandacht die verdeeld worden, dat hij 's nachts nog gevoed moet worden en dat gebeurt in ons bed. en ze heeft gewoon een heel pittig karakter. vandaag ging echt heel goed. ze was hartstikke lief. ik merk toch dat ze veel liever is wanneer ze geen tv heeft gekeken.

gisteren waren we door onze overburen uitgenodigd ter gelegenheid nog van hari raya. het is gebruikelijk om dan jouw huis open te stellen voor jouw vrienden, familie, collega's, buren. annissa had haar sarong & kabaya aan en we brachten wat chocola mee voor de buurvrouw. ze hadden een catering ingehuurd die allemaal stalletjes hadden staan mer verschillende soorten gerechten. we hebben daar lekker gegeten en wat gekletst met wat mensen. de rest van het weekend zijn we thuis gebleven. ook wel eens lekker om helemaal geen plannen te hebben en niks te hoeven.

vorig weekend was patrick bij ons en dat was erg gezellig. we hebben veel leuke dingen met hem gedaan. didi haalde hem vrijdagavond op. we hebben thuis gegeten, samen annissa naar bed gebracht. daarna uren zitten kletsen. zaterdagochtend gingen didi en pat eerst samen trainen, toen thuis wat gegeten. daarna zijn we naar de bukit kiara club gereden om daar te gaan zwemmen. daar geluncht en om 17.00 uur gingen we naar huis. 's avonds zijn we met z'n 3'en uit eten geweest en hadden het heel laat gemaakt. 02.30 waren we pas thuis. zondag overdag was ik met annissa naar een kinderfeestje en 's avonds zijn we vietnamees wezen eten. daarna hebben we patrick naar het station gebracht waar hij de trein naar het vliegveld nam. wel weer even wennen wanneer iemand er niet meer is. dat blijft gewoon vervelend.

No comments:

Related Posts with Thumbnails