Saturday, October 24, 2009

swaddling

onze kleine man is de 4,5e maand net gepasseerd en we ontdekken elke keer weer nieuwe dingen bij hem. sinds kort kan hij ineens met zijn linkerhand dingen beetpakken, hij kan al een klein beetje op zijn zij rollen. maar omdat hij nogal dik is gaat het een beetje lastig hahahaha. hij is zo'n vrolijk jongetje, echt een genot om naar te kijken. slapen gaat ook goed. hij slaapt de laatste paar nachten door tot 06.30 uur! gisterenavond had ik hem niet wakker gemaakt en liet hem gewoon doorslapen vanaf 20.30. toen kwam hij vanochtend om 05.30 uur. 9 uur achter elkaar geslapen. is best veel voor zo'n kleine baby. zodra hij aan vast voedsel gaat denk ik dat hij helemaal goed doorslaapt.

om mij heen spreek ik met moeders die ook baby's hebben van dezelfde leeftijd en die hoor ik allerlei andere dingen zeggen. vaak dat hun kindje niet goed slaapt, ze soms uren achter elkaar midden in de nacht met ze rond moeten lopen etc. dan zeggen ze tegen mij: ' je hebt voorbeeldige kinderen' of ' wat heb je een geluk!!'. dat is misschien wel zo maar ik denk dat het echt te maken heeft dat annissa en lennox vanaf geboorte tot een bepaalde leeftijd ingebakerd hebben geslapen. wanneer ik hoor van ouders dat hun kind daar echt niet tegen kon/ dat het alsnog erg veel moest huilen, dan betekend dat denk ik dat het kind niet goed genoeg is ingebakerd. want een pasgeboren baby van een paar dagen oud is nog zo kneedbaar en zo flexibel en jij als ouder moet het begeleiden en helpen. door ze in te bakeren help je ze te leren slapen buiten de baarmoeder. het is allemaal een kwestie van wennen. als ik naar lennox kijk nu hij 4,5e maand is zie ik aan hem dat hij helemaal blij wordt wanneer ik hem inbaker. want dan weet hij dat hij gaat slapen. we krijgen vaak een grote glimlach van hem wanneer een dutje gaat doen.

een vriendin van me was onlangs bevallen van haar derde zoon en ze stuurde me een sms met de vraag of ik haar alsjeblieft kon helpen hoe ze moest inbakeren. haar pasgeboren kind kreeg het elke keer voor elkaar om een armpje los te krijgen dus ging hij huilen. toen ik bij haar was en het voordeed sliep hij daarna een hele poos achter elkaar. sindsdien is hij een voorbeeldige baby die alleen maar slaapt en zodra hij wakker is volledig is uitgerust. kortom ik kan er niet lang genoeg over schrijven en er vaak genoeg over hebben zo enthousiast ben ik er over. 'swaddling rules!'

No comments:

Related Posts with Thumbnails