Saturday, October 24, 2009

fotografie-cursus

dit is iets wat ik altijd al wilde doen en nu doe ik het wohoooo....mijn vriendin sarah die onze zwangerschapsfoto's en van pasgeboren lennox had gemaakt geeft deze cursus vanuit huis. het is een hele korte cursus van drie lessen. maar hiermee kom ik al een heel eind! twee weken geleden was de eerste en a.s dinsdag de tweede. in de eerste les leerden we over de sluitertijd en diafragma. we kregen wat huiswerk mee en wanneer we daarmee klaar zijn moeten we de foto's uitprinten en meenemen. het waren twee opdrachten:

1.) stel je sluitertijd zo laag in zodat jouw achtergrond stil is maar er een beweging in plaats vind. dus rennende kids zijn een leuk voorbeeld. ik annissa meteen als proefkonijn gebruikt hahahaha. annissa rende heen en weer, sprong omhoog en omlaag. zo was ik lekker een poosje bezig en zij wilde niet stoppen.

2.) werk met jouw diafragma. focus op iets, zoom zoveel mogelijk in en zorg dat het object scherp is en de achtergrond onscherp.

ik ben benieuwd wat de aankomende les zullen gaan leren. wanneer deze korte cursus klaar is ga ik kijken of ik een vervolg hierop kan vinden zodat ik nog meer te weten kom over onze camera. naarmate ik er meer mee bezig ben des te enthousiaster ik word. het is zo leuk om hiermee bezig te zijn. om iets nieuws te leren dan altijd maar voor het bekende te gaan. dus dit zet mij weer tot andere dingen te leren: vreemde taal, naai-cursus, vrijwilligerswerk etc etc. nu kan ik er tijd voor maken, straks wanneer ik weer zou moeten werken zal het wat lastiger gaan.

No comments:

Related Posts with Thumbnails