Tuesday, October 13, 2009

rust in de tent

ruim een week staat er overdag geen tv met drukke kinderprogramma's aan in ons huis. voor mij geen enkele moeite omdat ik makkelijk zonder dat apparaat kan leven. de reden waarom, omdat annissa op didi's verjaardag zo'n giga woede uitbarsting had gehad en we als straf haar een lange tijd geen tv lieten kijken. ik merk een groot verschil in haar gedrag. ze is een stuk rustiger, ze vraagt er wel naar zodra ze in de auto zit wanneer ik haar van de creche heb opgehaald. maar ik zeg meteen dat er geen tv kijken in zit. een paar keer zei ze: 'but i'm lief!' m.a.w. dan mag ik toch nu wel weer?

nu zat ik afgelopen zondag met m'n vader op skype en ik vertelde hem dit zo. hij gaf me een goeie tip en dat was om haar alleen in het weekend te laten kijken. dan hoeft ze niet naar school, ze heeft een ontspannen dag en niet al te veel indrukken. tenzij je natuurlijk aan het reizen bent of zo. maar wanneer je een rustig weekend hebt kan ze dat best wel aan. op school leert ze natuurlijk ook een hoop, dan komt ze thuis en mocht ze van mij een uurtje soms wat meer tv gaan kijken. in dat uur zag ze soms wel drie verschillende programma's. een ophoping van impulsen dus. het kost haar tijd om dat allemaal te kunnen opslaan. ze is volgens mij nog steeds bezig om de vakantie in nederland op een plekje te zetten.

ik probeer haar week ook niet vol te proppen met playdates en ga ook niet veel weg. 1 a 2 dingen in een week is voldoende. deze week hou ik het helemaal rustig want we vliegen zaterdagmiddag naar bangkok. daar zal ze ook veel nieuwe indrukken opdoen en daarvoor moet ze wat energie opsparen denk ik. zo bouw ik langzaam dingen op en sjees haar niet van hot naar her. daar wordt annissa nl. een heel vervelend kindje door :). de laatste tijd valt ze vaak op de bank of op ons bed in slaap einde middag. nu ook weer. ik zit achter de laptop en zij ligt knock-out naast me. de rust is voor een heel goed doel en dat is onze dochter.

No comments:

Related Posts with Thumbnails