Thursday, October 22, 2009

bangkok

we vlogen met malaysian airlines naar bangkok en alles verliep goed. alleen zaten we een beetje krap. ik heb lennox de hele tijd vastgehouden zodat didi op annissa kon letten en haar kon helpen met eten geven. toen het vliegtuig begon met landen kreeg didi ineens hele erge steken in zijn hoofd en achter zijn rechter oog. hij zei dat het leek alsof zijn hoofd uit elkaar zou barsten. toen we eenmaal geland waren had hij knallende koppijn. we werden door de chauffeur van onze vrienden opgehaald (luxe he?) en toen we hun straat inreden stonden bri, greg, luca, olympia en ellie al op ons te wachten. de laatste keer dat we ze hadden gezien was voordat we op vakantie naar nederland gingen. de kinderen gingen meteen met elkaar spelen en wij hebben flink bijgekletst. we hebben thuis heerlijk thais gegeten en dat was iets om enorm van te genieten.

's avonds laat zijn we nog naar een skybar (23e verdieping) geweest om wat te gaan drinken. deze bar was op 5 minuten loopafstand van hun huis. dus mocht er iets met annissa of lennox zijn dan konden we snel thuis zijn. annissa wilde bij de dochter van onze vrienden in bed slapen. maar midden in de nacht rond 03.00 uur stond ze huilend voor onze deur omdat ze bij ons wilde zijn.

zondagochtend waren we er allemaal vroeg uit. didi, lennox en ik zijn naar de chatuchak markt geweest. annissa wilde thuisblijven om te spelen met luca en olympia. deze markt is zo groot als een voetbalveld en er is van alles te koop. het is een weekend markt dus hoe later het wordt hoe drukker en hoe warmer! het zweet rolde van m'n rug...we zijn er niet heel lang gebleven. daarna zouden we met bri & familie afspreken in een winkelcentrum waar op dat moment een soort van jungle was nagebootst. allemaal wilde dieren kon je bekijken (grote gele slang, olifant, witte tijger, apen, etc...). wij hadden nog even wat geluncht voordat we hun zouden ontmoeten. toen we ze aan zagen komen lopen had annissa exact hetzelfde aan als olympia. ze leken wel een tweeling. haren in een staartje boven op hun hoofd, wit jurkje aan met een vissen print. ze vond het helemaal fantastisch om met hun mee te gaan en wilde niet bij ons blijven.

toen we alle dieren hadden bekeken wilde bri mij nog een winkel laten zien en ergens met z'n tweeen koffie drinken. de vaders namen alle kids mee en gingen met de auto naar huis. ik had lennox wel bij me voor het geval dat hij honger mocht hebben. 's avonds alle kids eten gegeven, in bad gedaan en op bed gelegd. wij zijn lekker thuis gebleven, gegeten en te veel wijn gedronken (iedereen behalve ik :)).

maandag moest greg werken dus waren we alleen met bri en de kids. we zijn naar het meer zowat achter hun huis gewandeld om daar een zwanen-tochtje te doen (zie foto's) daarna heerlijk thais geluncht op de dichtsbijzijnde markt. toen de koffers ingepakt en wat rond gehangen thuis voordat we moesten vertrekken. onze vlucht vertrok om 17.00 uur en het is altijd druk op de weg dus moesten we ruim op tijd vertrekken. de terugvlucht ging prima. dit keer zaten we op een plek waar men een baby bassinet kon ophangen en ik lennox daar in kon leggen. dat scheelde enorm! didi had gelukkig helemaal geen last van druk in zijn hoofd/achter zijn oog dus hij was ook opgelucht. kortom we hebben heel erg genoten en komen snel een keer terug. het was voor herhaling vatbaar!

voor foto's kijk dan op deze link: