Sunday, July 27, 2008

zondag

het is zondagochtend 10.27 uur, we zijn al een paar uur op, annissa heeft lekker lang geslapen waardoor wij dat ook konden, geprobeerd om de dvd 'ratatouille' boven in onze slaapkamer te kijken maar hij bleef maar steken, dan maar beneden verder kijken, alleen had annissa geen zin meer dus nu staat de tv op 'playhouse disney', voor nu geen concrete plannen voor vandaag, lekker luieren thuis denk ik, misschien dat ik lekker mini muffins ga bakken want onze oven is aangesloten.

zoals ik in een van m'n vorige berichten had geschreven, wilde ik weer voor mezelf beginnen. toch maar een cateringbedrijfje, net zoals ik dat deed in amsterdam. bekijk deze link:

www.mamalovesmango.blogspot.com

ik heb m'n kaartjes al gemaakt en ook al weg gegeven. nu heb ik misschien volgende week zaterdag m'n eerste opdracht al! het is voor een amerikaanse vrouw, die bevriend is met een vriendin van mij. alleen kennen wij elkaar ook al omdat haar tweeling naar dezelfde crèche gaat als annissa. ik heb haar gisteren gebeld en het klonk heel enthousiast over hetgeen wat ik voor haar kon betekenen. nu heb ik een menu samen gesteld en dat naar haar gemailt. hopelijk vind ze het goed en gaan we van start! daarom wilde ik dat onze oven nu echt eens aangesloten zou worden zodat ik ook veel dingen kan bakken en zo. vrijdag had ik de eerste kaneel-rozijnen muffins al gemaakt en die waren heel goed gelukt! nu maar hopen dat ik lekker veel opdrachten zal krijgen. mijn idee is om op bestelling te koken of dat men mij kan inhuren en ik bij hun thuis kook tegen een uurtarief. genoeg expats hier die er wel wat geld voor over hebben. ik ga het gewoon doen en we merken vanzelf wel wat wel en niet lukt.

met annissa 'potty-training' gaat het ook echt goed. ik heb een klein toilet brilletje gekocht en daar gaat ze zonder enig probleem op zitten. ze vind het eigenlijk allemaal wel heel erg leuk. op een grote mensen toilet zitten, toiletpapier pakken en zelf afvegen, om te mogen doortrekken, en dan vervolgens haar plasje weg zien gaan. ze zwaait dan ook altijd en zegt: 'bye bye wee-wee' schattig hè? af en toe is er nog wel een ongelukje maar vaak gaat het goed en doet ze echt een plasje op het toilet.

sinds mijn vriendin mangala en haar dochter charida weg zijn hebben we geen bezoek meer in huis gehad. toen zij er nog waren hadden we het er nog over dat annissa zo snel gefrustreerd raakte. we zijn daar toen heel goed op gaan letten en hebben de dagen heel rustig gehouden. alleen maar naar de crèche, zodra ze terugkwam plande ik hooguit een dingetje in, of soms een paar dagen helemaal niets. en we merken nu al het verschil. ze is weer helemaal de oude, is nauwelijks boos, niet meer zo huilerig en ze went steeds meer aan onze hulp nina. ze heeft weer rust in haar leventje en we zijn erg blij dat het weer goed gaat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails