Thursday, July 10, 2008

vakantiegangers

mangala en charida hebben het hier heel erg naar hun zin. vanaf het moment dat ze hier zijn aangekomen hebben ze wel iets gedaan. op zaterdag zijn we uit eten geweest. zondag zijn met naar een winkelcentrum geweest en hebben we lekker geluncht. daarna hebben we satés gehaald en wat groente. lekker thuis opgegeten. maandag ben ik met ze naar de batucaves geweest (http://en.wikipedia.org/wiki/Batu_Caves) mocht je er meer over willen weten. vanuit daar hebben we een bus gepakt en zijn we richting chinatown gereden. daar zijn we naar een overdekte markt geweest. je wordt overspoeld met kraampjes waar men alleen maar nep spullen verkoopt. je kan daar heel erg goed afdingen. dus iets wat 90 ringgit kost kan ook voor vier keer minder gekocht worden.

vanuit chinatown zijn we met de metro naar KLCC (kuala lumpur city centre)gegaan. dit is een van de malls hier in kuala lumpur. alleen deze mall zit onder de bekende petronas torens. we hebben hier maar even rond gewandeld en zijn toen lekker gaan uitrusten bij starbucks. daarna waren we te moe (en te lui) om met de metro naar KLCentral (het centraal station van kuala lumpur) te gaan en een taxi te pakken. dus hebben we een taxi voor de KLCC gepakt. veel te veel betaald natuurlijk maar goed. dinsdag heb ik ze weer naar de stad gebracht en hebben ze een paar uur in een andere mall doorgebracht. ze zijn toen zelf met een taxi thuis gekomen. sinds gisteren zitten ze in langkawi en hebben het heerlijk daar.

morgenavond zijn ze weer terug. zaterdag gaan we met z'n allen uit eten en zondagochtend om 05.00 uur in de ochtend worden ze opgehaald door een gids die ze naar het 'endau romping natuur reservaat' zal brengen (http://impressions.com.my/endau.htm). mangala wilde namelijk heel graag wat natuur zien. didi vond dit in een reisgids en ik ben toen naar een reisbureau gegaan die mij aan een gids hielp. dinsdagavond zullen ze dan weer terug gebracht worden bij ons thuis. dan hebben we alleen die avond nog en woensdag overdag want in de avond vertrekken ze al weer terug naar nederland. ik denk dat ze dan aan een fantastische vakantie terug kunnen denken. ze hebben dan stad/strand en natuur gezien.