Tuesday, July 22, 2008

nieuwtjes

niet zo lang geleden zijn ze op de creche begonnen om annissa te 'potty trainen' met andere woorden: zindelijk maken. dit doen ze door de kindjes elke dag rond dezelfde tijden op het toilet te zetten. nu stoppen we in haar rugzak twee sets kleren, luiers voor de noodgevallen EN onderbroekjes :-). die hebben we speciaal samen met haar gehaald. met afbeeldingen van mickey mouse, sneeuwwitje en tweety. ze vind het maar al te interessant om een onderbroek aan het doen. wanneer ik haar ophaal van de creche heeft ze geen luier om en het is tot nu toe goed gegaan in de auto. ze houdt het netjes droog. zodra we thuis komen gaat het dan even goed en dan hoor ik ineens de bekende kreet: 'MAMA WEE-WEE!'...het kwaad is dan al geschiedt :-).

maar zaterdag was een hele bijzondere middag. we hadden een hele leuke dag en het was mooi zonnig weer. dus annissa ging lekker in het pierenbadje spelen. in haar blootje liep ze door de tuin. ineens riep ze me en wilde ze op het potje. prima! ze ging zitten en even later deed ze een plasje in het potje!!!!!!!!! HIHAAAAA wat was ik trots op onze kleine grote meid! wat een prestatie om haar plasje even op te houden tot aan het potje en dan ook nog eens raak te mikken! sindsdien vind ze het zindelijk maken alleen nog maar leuker worden. nog geen tweede plasje op het potje gedaan maar we wachten geduldig af!

voor de rest in huize sutisna:
* m'n computer is echt overleden dus we gaan een laptop bestellen via didi's werk. de IT'er kan met een korting aan die apparaten komen dus leek ons dat wel een goed idee om het via hem te doen. nu zit ik weer in een internet-cafe in een winkel-centrum. men kent mij hier nu inmiddels wel want ik kom zowat elke dag wel even hahahaha. ach, het is maar voor tijdelijk + er zijn wel ergere dingen. de laptop komt er aan!!!

* nu ik dit typ komt de regen met bakken uit de hemel, het lijkt nu wel alsof ik op een film-set ben en ze gieters water tegen het raam houden want het water loopt met straaltjes over de ruit.

* dit weekend heb ik besloten om weer een catering te gaan opzetten. heb net een visite-kaartje laten maken en kan ik morgen al ophalen! en je lacht je rot hoeveel het hier kost: 100 kaartjes voor 25 ringgit (5 euro). dus daar kan ik geen buil aan vallen of wel dan! zodra ik helemaal klaar ben om te beginnen zal ik jullie er meer over vertellen!

No comments:

Related Posts with Thumbnails