Tuesday, July 1, 2008

laatste dag in siem reap

als je meer dan 3 dagen hier bent heb je alles wel gezien. natuurlijk kan je nog naar allerlei andere bezienswaardigheden toe maar die zijn buiten siem reap! wij hadden geen zin om weer in die hete zon (lees: 35 graden!) ergens rond te gaan lopen. voor een kindje van twee is het namelijk ook niet heel erg leuk om de hele tijd in mama's draagdoek te hangen. dus ons plan voor deze dag was 'relax-mode'. aller eerst heerlijk ontbeten, toen hebben we een tuk tuk gepakt naar het centrum, daar nog een paar spulletjes gekocht, een beetje rond gewandeld, de koelte opgezocht door bij een leuk tentje te gaan zitten en wat sapjes naar binnen te werken, hamburgers geluncht bij 'no border burgers' (dit tentje stond nog niet in de luxe-guide dus waarschijnlijk net open) siem reap op z'n hip hipper hipst! :-), daarna weer terug naar het hotel waar we heerlijk een slaapje hebben gedaan met z'n allen.

toen we wakker werden zijn we eerst lekker gaan zwemmen in het prachtige zwembad. ik vond het echt een 'film-decor-zwembad', op de achtergrond hele mooie piano muziek, groene tegels, bomen die in verzonken bakken in het zwembad staan, je doet een rugslag en je waant je in een art-film hahahahahaha. anyways...see it yourself!:

het is toch mooi of niet dan? alleen het enige dikke vette nadeel vond ik, ze mochten het wel wat vaker schoonmaken! overal dreven dooie insekten! dus echt niet ff naar lucht happen wanneer je onder water hebt gezwommen of een borst crawl aan het maken bent. JECH! annissa vond de vijvers rondom het zwembad heel erg leuk want die zat vol met kleine kikkers. zodra er een aan het kwaken was wilde ze meteen al gaan kijken. voor de rest heeft ze alleen maar bij de trap rond gehangen zodat ze die op en af kon lopen (het zwembad in). terug in onze kamer hebben we allemaal een douche genomen en zijn toen weer de stad in gegaan. we hebben onze laatste avond bij een fantastisch frans restaurantje gegeten. de eigenaar was ook een echte fransman en het eten was geweldig! hoe heerlijk simpel eten kan zijn! als voorgerecht hadden we beide een salade en die was al fingerlickinggoooood! omdat ik antibiotica slik voor m'n ontstoken ooglid (jawel!) kon ik helaas geen alcohol drinken. want anders had ik zwaar aan de rode wijn gezeten denk ik hahahaha. maar dat heeft didi voor mij gedaan, de schat! we zaten voor de grap te fantaseren dat we ergens in frankrijk op vakantie waren, in een dorpje of zo. en het leek even ook echt zo! we moesten alleen de vele aziaten niet te veel in de ogen aan kijken whahahahahaha. na het eten meteen weer in een tuk tuk gestapt en terug naar ons hotel.

de volgende ochtend zijn we tevens met de tuk tuk naar het vliegveld gegaan. omdat annissa het zooo leuk vond (en haar moeder ook hihihihihi). we vlogen van siem reap naar phnom penh waar we uit het vliegtuig moesten en naar een 'transfer hall' werden gebracht. na drie kwartier konden we weer hetzelfde vliegtuig in. en vanuit phnom penh door naar kuala lumpur. eenmaal daar aan gekomen waren we binnen no time bij de taxi standplaats en hebben we daar afscheid genomen van onze lieve papa didi. zijn vlucht naar singapore vertrok twee uur later.
wij zijn nu weer een dagje thuis en annissa is nog erg moe. ze heeft last van een loopneus en een flinke hoest. vandaag bij de dokter geweest en we hebben een goeie hoestdrank mee gekregen. de komende weken gaan we het weer heel rustig aan doen met onze prinses. even geen reisjes meer. wel weer plannen maken maar voor over een paar maanden pas! mijn ooglid is zo goed als de oude. ik heb er alleen nog een klein bultje zitten. van de dokter heb ik nog een doosje antibiotica gekregen die ik af moet maken. mocht dat bultje er dan nog zitten is de enige manier om het te verwijderen door een cosmetische ingreep te doen (?????) ik zie het over een week of twee wel.

No comments:

Related Posts with Thumbnails