Tuesday, May 19, 2009

zwaar...

tien dagen geleden had ik voor het laatst wat geschreven. en in die tijd is m'n buik weer gegroeid ik voel het gewoon. als ik zit rust de buik in m'n schoot :). ik had 13 mei een afspraak bij m'n gynaecologe en het was weer allemaal goed. ze ging zijn hoofd opmeten en die was 9,1 cm in diameter. aan de grote kant volgens haar voor een baby van bijna 35 weken. bij 40 weken mag het namelijk maximaal 9,5 cm zijn anders is het hoofd te groot om door de uitgang te komen. en moet je een keizersnee ondergaan. m'n dokter denkt dat hij rond 40 weken te groot voor me zou worden. en als hij zijn hoofd bij de volgende afspraak (eind van de maand) 9,5 cm is gaat ze me inleiden. ze verwacht zelf dat hij begin juni zal worden geboren. hoe veel ik ook weer van deze zwangerschap geniet, ik kijk er nu ook wel weer naar uit om zonder dikke buik rond te lopen. hij ligt trouwens al met zijn hoofd naar beneden.

van het weekend waren hier vier klusjesmannen over de vloer om allerlei dingen te maken. we hebben nu in de tv-kamer gordijnen op laten hangen zodat we dat in een logeerkamer kunnen veranderen wanneer we gasten krijgen. de eerste gasten zijn onze vrienden hendrik & susanne. ze zitten nu nog lekker op perhentian island en komen donderdagochtend vroeg terug. ik ben benieuwd hoe ze de kamer vinden slapen! we hebben nu een extra kastje (om tv zenders te kunnen ontvangen) in onze slaapkamer laten plaatsen zodat we nog steeds tv kunnen kijken als we bezoek hebben. overmorgen heeft een vriendin van me een baby shower voor me georganiseerd. ik moest een lijst met namen aan haar doorgeven en ik kwam op ongeveer 11 man uit. de meeste kunnen komen dus dat is wel erg leuk. m'n vriendin die het heeft bedacht is amerikaans en daar is het heel gebruikelijk om een baby shower te geven. ben benieuwd! ik heb er in elk geval zin in!

No comments:

Related Posts with Thumbnails