Saturday, May 9, 2009

say 'fromage!'

vanochtend hadden we een kinderfeestje. het was bij onze vrienden thuis en ze vierden het aan het zwembad. er waren veel mensen uitgenodigd maar omdat het buiten werd gehouden voelde het helemaal niet zo. ik was helemaal vergeten om annissa's badpakje mee te nemen dus heb ik haar maar in haar onderbroekje laten zwemmen. vond ze helemaal geen probleem gelukkig. ze gaat nu ook zonder moeite alleen het pierenbadje in. we hoeven niet meer aan het handje mee en kunnen gewoon toekijken. er stonden een paar heerlijke oranje zitzakken dichtbij het pierenbad en daar zijn we gaan zitten. om er weer uit te komen was voor mij nog al problematisch hahahaha. een vriendin van ons was er ook met haar gezin en zij is fotografe. ze heeft deze twee foto's van ons gemaakt leuk he? ik heb meteen met haar afgesproken dat ze aanstaande vrijdagmiddag bij ons langskomt om een paar foto's van ons drieeen te maken. ik nog met een dikke buik! straks wachten we te lang en kunnen we dat niet meer vastleggen. ze komt dan ook nadat ik ben bevallen. ik zou het zo mooi vinden om een paar zwart/wit foto's te hebben van annissa en haar broertje.

vrijdagmiddag zijn we nog even bij een vriendin en haar tweeling langs geweest in het hotel waar ze logeerden. om voor de laatste keer gedag te zeggen. ze hebben hier drie jaar gewoond en vlogen vrijdagnacht naar hun nieuwe woonplaats 'oslo'. inmiddels zijn ze daar al aangekomen. jammer dat ze weg zijn en moet best wel aan het idee wennen. een andere vriendin van ons is een paar maanden geleden ook toevallig naar oslo verhuisd dus zij kunnen hun weer allerlei leuke dingen samen doen. voor zover ik weet gaan er voor de rest voorlopig geen andere vrienden verhuizen.

morgen wilt didi ons mee uit brunchen nemen ter gelegenheid van moederdag. ook al is het elke dag moederdag bij ons thuis :) gaan we toch iets speciaals doen. 's middags weer een ander kinderfeestje waar we naartoe gaan. maandag is een feestdag (http://en.wikipedia.org/wiki/Vesak)dus didi heeft lekker vrij! deze feestdag heet 'Vesak day' en wordt gezien als de verjaardag van buddha. vreemd genoeg moet annissa wel naar de creche want deze is gewoon open. omdat de feestdag in het weekend valt verschuiven ze dat niet naar een maandag. wat ze bij andere feestdagen wel gewoon doen maar goed! misschien zijn er heel weinig buddhisten op de creche (leraren/leerlingen) dat ze er daarom geen aandacht aan besteden.

No comments:

Related Posts with Thumbnails