Thursday, May 28, 2009

check up

twee weken geleden had ik dr. premitha voor het laatst gezien en vanochtend was het weer zover. we kletsen eerst wat en ze vraagt hoe het met me gaat. of ik bepaalde klachten heb en zo. en ik kan al mijn vragen op haar afvuren. vandaag had ik er geen dus gingen we al gauw beginnen aan de echo. ze zei dat ze vandaag ook een uitstrijkje ging doen om te kijken of ik een bepaalde bacterie zou hebben. mocht die er zitten zou de baby daardoor een soort van long ontsteking kunnen krijgen. dus het was puur uit voorzorg. volgende week hoor ik daar de uitslag van. mocht ik het hebben is het heel goed te behandelen zei ze.

maar eerst gingen we de echo maken. meneer lag nog steeds met zijn hoofdje naar beneden zijn rug lag aan de linkerkant (vanuit mezelf gezien) en zijn beentjes rechts. we zagen ineens dat hij een bos haar heeft. het zag er lekker wild uit. hij was 560 gram aangekomen binnen twee weken en woog nu in totaal 3110 gram. ze zei dat hij een stevige jongen is. zijn middel is groot :). zijn hoofdje was nu 9,5 cm in diameter. en ik was zelf twee kilo aangekomen (nu 72). toen het uitstrijkje gemaakt en wanneer we daarmee klaar waren gingen we weer zitten.

de afspraak is nu dat ik volgende week vrijdag 5 juni weer langskom. dan krijg ik weer een echo en daarna maken we een afspraak voor die week daar op wanneer ik ingeleid ga worden. dus hij wordt dan tussen 8 en 12 juni geboren! tenzij hij voor die tijd uit zichzelf komt. het is wel heftig om ingeleid te worden want je krijgt ineens een zee van weeen achter elkaar op een hoog tempo die je allemaal moet doorstaan. ik heb al met mezelf afgesproken dat wanneer ik echt teveel pijn heb ik om een ruggenprik ga vragen. iets wat hier geen enkel probleem is en meteen krijgt. de dokter zei dat wanneer ze hem zou laten zitten tot de 40e week, dan zou hij ruim 4 kilo gaan wegen en in lengte ook groot. iets wat mijn lichaam niet aan kan. best een gek idee om te denken dat we binnen twee weken een kind rijker zijn!

No comments:

Related Posts with Thumbnails