Saturday, April 25, 2009

8 maanden

afgelopen donderdag heb ik weer een bezoek gebracht aan mijn gynaecologe dr. premitha. ik had een afspraak om 11.00 uur staan maar was er al iets na 09.00 uur. want ze hanteren de 'first in first serve' methode. dus in wezen slaat een afspraak maken helemaal nergens op :). toen ik voor haar praktijk in de gang plaatsnam zat er al een andere vrouw te wachten. we begroeten elkaar en ik ging zitten. een beetje bladeren door een paar vergane tijdschriften. de zuster die voor dr. premitha werkt genaamd pushpa kwam de praktijkruimte uit lopen en zei dat dr. premitha een spoedklus had en rond 09.30 uur terug zou zijn. als we wilden konden we beneden gaan ontbijten/koffie halen. de vrouw naast me en ikzelf zeiden beide dat we wel bleven wachten. en zo raakte we ineens aan de praat. ze was van origine frans, getrouwd met een engelsman, jarenlang in texas gewoond en sinds anderhalf jaar woonde ze hier in kuala lumpur. ze had al een dochter van 10 jaar en was zes weken geleden bevallen van haar tweede dochter. ze vertelde me dat de bevalling heel erg goed was gegaan en dat ze ontzettend blij was met dr. premitha. fijn voor mij om te weten! voor we het wisten hadden we het over van alles en nog wat. de tijd vloog werkelijk waar als een speer voorbij. voor we het doorhadden was zij aan de beurt. na haar was ik. inmiddels was het al zeker 11.00 uur! maar dit keer vond ik het helemaal niet erg. ik was ook van plan om telefoonnummers uit te wisselen met de vrouw met wie ik zo'n leuk gesprek had. ik had in tijden niet zo hard gelachen met iemand die ik helemaal niet kende.

toen ze uit de praktijkruimte kwam moest ik meteen naar binnen dus zij zou haar nummer bij zuster pushpa achterlaten. ik liep de kamer van dr. premitha in en ze wist meteen dat ik zo leuk met haar andere patiënt had gekletst (ze heet trouwens claire). daarna gingen we meteen over op de zwangerschap. er werd weer een echo gemaakt en alles zag er weer prima uit. genoeg vruchtwater, de placenta lag op de goede plek. hij was weer gegroeid en aangekomen. hij is nu zo'n 33 cm lang en weegt bijna 2 kilo. hij is in de afgelopen maand 830 gram aangekomen. dat dacht ik al want mijn buik voelde vaak heel gespannen aan zodra ik 's ochtends opstond. dan had ik heel erg goed geslapen en toch voelde die buik zoooo groot. hij heeft een groei spurt gemaakt. allemaal volgens schema. nu moet ik over drie weken terug komen en dan moet hij ongeveer 300 gram zijn aangekomen dus het zal nu allemaal wat geleidelijker gaan.

daarna ben ik nog naar de afdeling gelopen waar ik straks ga bevallen. zodat ik exact weet waar ik naartoe moet. een verdieping hoger is de etage waar ik een paar dagen zal verblijven. helaas waren alle kamers bezet zodat ik geen kijkje kon nemen. maar de volgende keer als ik daar weer ben bel ik van te voren met zuster pushpa om voor mij een afspraak te maken. het ziekenhuis heet trouwens 'pantai medical centre' en is ongeveer 10 minuten van ons huis vandaan. ik heb ook alles geregeld met mijn verzekering. ik heb er nog steeds een lopen via nederland bij het zilveren kruis. sinds we in het buitenland wonen heb ik een wereldpolis. we betalen wel heel veel premie elke maand maar straks wordt de bevalling volledig vergoed. als ik complicaties heb, er iets met de baby is hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken. het enige wat ik moet doen is zodra ik moet bevallen een bepaald dossiernummer + naam van de verzekeringsmaatschappij aan het ziekenhuis doorgeven. ik ontvang zelfs een vergoeding om kraamzorg in te schakelen zodra ik uit het ziekenhuis kom luxe hè? maar goed, we betalen niet voor niets zoveel premie iedere maand, jaar in jaar uit. dan mag het ook wel vind ik.

gisteren mailde mijn moeder dat ze op de valreep een goedkope vlucht heeft kunnen boeken. ze vliegt 29 juni en blijft dan zo'n twee weken. wel gezellig om familie op bezoek te hebben nadat de baby is geboren. ik wilde dit keer alleen niet dat er al bezoek was zodra ik moest gaan bevallen. dat hadden we bij annissa en deze keer wilde ik de eerste paar dagen echt alleen zijn met didi en annissa. wennen om er een nieuw familielid bij te hebben. maar eind augustus zijn we van plan om voor twee weken naar nederland op vakantie te komen. en dan kunnen we onze nieuwe baby aan iedereen voorstellen :).

No comments:

Related Posts with Thumbnails