Thursday, April 9, 2009

typisch...

soms heb je van die dagen die compleet anders lopen dan dat je van te voren had bedacht. vanmiddag in het bijzonder was zo'n moment. ik kwam thuis van boodschappen doen en wilde het hek openen met de afstandsbediening. maar er gebeurden niets. nadat ik tig keer op de knopjes had gedrukt gaf ik het op. ik begon meteen al te mopperen (hormonen!). ik stapte uit de auto, opende het hek handmatig en parkeerde de auto. meteen probeerde ik van binnen uit om het hek te sluiten maar dat werkte ook niet. twee tellen later zei nina dat er geen stroom was sinds 11.00 uur 's ochtends. goed....tenaga national bellen. de nuon van maleisie. er zou meteen iemand komen kijken wat het probleem was.

ondertussen haalde ik annissa op die heerlijk liep te drammen dat ze een film wilde kijken. maar om een driejarige uit te leggen dat er geen stroom was en dus niet mogelijk was, was onmogelijk. dus zij zet een keel op in de auto. waar op ik besluit om haar helemaal geen tv te laten kijken OOK AL HEBBEN we stroom. dit wordt niet in dank afgenomen dus het krijzen gaat nog zeker 20 minuten door en zet zich voort in huis.

twee mannetjes parkeren hun tenaga national busje voor ons huis en lopen meteen naar de meterkast. er is iets mis met de bedrading (?). merendeel van het huis heeft weer stroom alleen de keuken en de tv kamer niet. ik bel meneer soh, de broer van onze huisbaas. maar meneer soh neemt lekker niet op. dus ik bel de elektricien die mij vertelt dat hij pas na zessen kan komen kijken (pffffffffffff)..dus ik probeer meneer soh weer te bellen. geen gehoor. nog een keer...3e poging...4e poging....en ja hoor hij neemt op!!!! hij geeft zijn telefoon meteen over aan enra, de klusjesman die bij hem in dienst is. enra heeft al veel dingen in en om ons huis gemaakt. ik leg enra het probleem uit en hij zal rond 15.00 uur langskomen. (op dat moment was het 13.00 uur.) ik zou 's middags met een vriendin afspreken maar die belde ik meteen maar af omdat enra zou komen. ik heb met annissa een broodje op de bank gegeten en lette de hele tijd op het hek voor het geval dat enra daar zou staan. onze deurbel heeft nl. kuren dus weet nooit wanneer er iemand voor de deur staat!

ik heb gezellig met annissa gespeeld, ze vermaakte zichzelf ook prima d.m.v. haar keukentje, puzzels en boekjes. daardoor heb ik zelfs een stuk uit m'n boek kunnen lezen! om 16.30 uur kwam enra aangereden hoor! en hij had het probleem snel opgelost. een fan in de tv kamer was het probleem van de kortsluiting. dat ding was nog geen twee weken oud en was er nu al mee opgehouden. toen hij klaar was heb ik hem de andere dingen laten zien die gemaakt moesten worden en als het goed is komt hij zondag langs om het allemaal te maken. maar er is 50% kans dat hij niet komt opdagen zonder dat hij het laat weten. zo gaat het nou eenmaal.

vandaag was belachelijk warm dus we hadden veel gezweet. lekker met annissa onder de douche gesprongen. daarna zouden we didi ophalen van zijn werk. eenmaal in de auto viel annissa heel snel in slaap. eenmaal thuis tilde didi haar uit het autostoeltje en brachten we haar naar boven. normaal gesproken word ze dan wel wakker en zegt ze dat ze niet wilt slapen. maar dit keer kon hij haar op bed leggen, ik haar een luier aan doen en ze sliep gewoon door! af en toe wel haar ogen open maar dan meteen weer doorslapen. zo moe was ze. arm kind had nog niet eens avondeten gehad. didi en ik hebben samen gegeten en daarna de film 'the reader' gekeken.

No comments:

Related Posts with Thumbnails