Saturday, December 6, 2008

sint nicolaas

mijn nederlandse vriendin irene stelde al een poosje geleden voor om sinterklaas bij hun thuis te gaan vieren en dat leek me een heel erg leuk idee. afgelopen donderdag 4 december was het dan zover. we waren te laat want ik had op het laatste moment nog een catering klusje en moest het eten om 17.00 uur afleveren. irene's ouders waren uit nederland over gekomen en blijven hier tot het eind van het jaar. zij hadden allerlei nederlands lekkernij meegenomen (banketstaaf, borstplaat, gevuld speculaas, pepernoten en schuimpjes). er stond sinterklaas muziek op. annissa en lode zaten aan een klein tafeltje te smikkelen en te smullen. lode begon een puzzel te maken toen er ineens keihard op de voordeur werd geklopt. zo hard dat de knop van het draaislot er af viel. annissa en lode stonden beide stijf van de schrik en ik dacht echt dat een van de twee zou gaan huilen. maar nee hoor! dit werd meteen vastgelegd op video. aan de hand gingen ze mee naar de deur. nog snel een liedje zingen voordat de deur open zou gaan.

vanuit de huiskamer werd strooigoed gegooid. pepernoten en schuimpjes! dat vond annissa al heel bijzonder! ze begon met oprapen en zei meteen: 'annissa hungry' :). toen deden we de deur open en daar troffen we een grote koffer vol met kadootjes. zo vol dat er rondom de koffer ook kadootjes lagen. we hielpen allemaal alles naar binnen te krijgen. we legden de pakjes in het midden van de huiskamer. de kindjes begonnen meteen met pakken en mochten eerst wat kadootjes uitpakken. bij elk kado wat annissa had uitgepakt zei ze: 'thank you sinterklaas!' en het verdelen van de kado's ging ook heel goed. met een sneltreinvaart gingen we er doorheen. en wat zijn we allemaal verwend! we hebben allemaal hartstikke mooie kado's gekregen. maar het belangrijkst was dat het een hele gezellige avond was! we hebben besloten om volgend jaar surprises en gedichten erbij te doen. (nu nog maar kijken of dat gaat lukken :))

*

voor de rest hebben we weer een rustige week achter de rug. annissa en ik hebben nu heel veel tijd met elkaar nu haar crèche vakantie heeft. en het is zo gezellig! we genieten van de kleine dingen. op dit moment ligt ze in ons bed een tukkie te doen. al vanaf 15.30 en het is nu al 17.50 uur! wat een slaapkop ? het is heerlijk om niet veel op de agenda te hebben moet ik zeggen. zeker nu ik zwanger ben. wat een luxe om een middagslaapje te doen! en ik voel me echt bevoorrecht om zoveel tijd met onze kleine prinses door te mogen brengen, haar ontwikkelingen helemaal te kunnen volgen. over ruim drie maanden wordt ze alweer drie! met de baby gaat het ook allemaal lekker. ik heb mijn tweede echo achter de rug en alles zag er prima uit. de baby is nu 4 cm lang en we hebben een paar prachtige echo prints mee naar huis gekregen. de uitslag van het bloedonderzoek was ook goed. mijn volgende afspraak is 2 januari. dan ben ik 16 weken.

No comments:

Related Posts with Thumbnails