Sunday, February 8, 2009

met z'n drietjes (annissa, de baby en ik)

vanochtend vroeg ging de wekker om 06.00 uur...didi moest zijn vlucht naar singapore om 09.00 uur halen. we zouden hem naar het station (KLCentral) brengen, waar een incheckbalie van malaysian airlines aanwezig is! hij wilde dat daar meteen doen zodat hij met ons nog koffie kon drinken. samen met een collega van didi hebben we bij de coffeebean gezeten. ik was de enige die wat te eten nam. een lekkere verse scone met boter en jam. annissa zat op haar praatstoel en was maar aan het kwekken tegen didi's collega. toen we later afscheid van elkaar moesten nemen was annissa heel erg verdrietig dat ze niet met papa mee kon. tranen met tuiten. en maar naar papa roepen. zelfs toen we weer bij de auto aankwamen kon ze niks anders uitroepen dan dat. toen ik wegreed zei ze dat ze naar het vlinderpark wilde. prima! als dat hetgeen was om haar op te vrolijken. alleen deze was om 09.00 uur open en toen we van KLCentral vertrokken was het nog geen 08.30 uur. dus dan maar eerst even naar huis. annissa moest toch nog wat ontbijten en ik moest heel nodig naar het toilet.

uiteindelijk waren we daar om 10.30 uur. het vlinderpark is niet zo heel groot dus we zouden er binnen een uur zeker klaar mee zijn. (dan doe je het rustig aan). ik had weer wat vissenvoer bij de kassa gekocht zodat annissa de vijver vol met koi karpers te eten kon geven. iets waar ze de vorige keer zo'n lol in had. we hebben naar de vlinders gekeken die overal om je heen vlogen. toen nog bij de waterschildpadden en de grote padden wezen kijken. na een uur gingen we weg. daar was annissa het totaal niet mee eens en ging weer eens dwars doen. eenmaal in de auto zei ze dat ze niet naar huis wilde maar naar een winkel (?). okeeee...het vlinderpark ligt dichtbij het centrum van KL dus dacht ik om naar KLCC te gaan. een winkelcentrum onder de petronas torens. in de ochtend had ik mijn vriendin irene gesproken en zij zou daar ook zijn om wat boekjes te gaan kopen samen met haar zoontje. wij zouden in eerste instantie niet komen omdat we al andere plannen hadden gemaakt. maar eenmaal in de boekenwinkel kwamen we elkaar toch tegen. annissa was helemaal blij om haar vriend lode te zien. en ze hadden meteen lol. irene nodigde ons uit om bij hun thuis pannekoeken te gaan eten.

drie kwartier later (omdat ik helemaal verkeerd was gereden) kwamen we bij irene's huis aan. we hebben heerlijk pannekoeken met poedersuiker op hun balkon gegeten. de kinderen hebben fijn gespeeld en we zijn nog even naar de speeltuin geweest. rond half vijf waren we pas thuis. maar wel een hele leuke dag achter de rug. lekker spontaan allemaal. morgen is annissa weer een dagje vrij i.v.m. de feestdag 'thaipusam' (http://en.wikipedia.org/wiki/Thaipusam). arme didi zit t/m dinsdagavond in singapore voor werk. volgende week zondag/maandag en dinsdag moet hij er weer zijn voor werk maar dan gaan we lekker mee! ik heb net de vlucht geboekt. de laatste keer dat annissa en ik in singapore waren was een jaar geleden. het is wel weer heel leuk om wat vrienden te zien en naar de singapore zoo te gaan. het hotel wordt door didi's klant betaald dus dat is helemaal ideaal.

morgen weer naar zwangerschaps yoga. ik heb er wel zin in! voor de rest van de week staat voor woensdag en donderdag weer een catering klusje gepland. voor de man van een vriendin van me ga ik lunch klaarmaken voor op zijn kantoor. ik moet nog te horen krijgen voor hoeveel man. ik heb sinds kort trouwens last van brandend maagzuur. dat had ik ook bij annissa alleen in een later stadium. ik heb er gelukkig niet constant last van!

No comments:

Related Posts with Thumbnails