Sunday, August 3, 2008

:-)




YEAAAAAAAHHH...ik ben nog steeds hyper van gisteren avond: zoals ik in mijn vorige blog had geschreven was het mijn eerste cateringopdracht. ik had alle boodschappen afgelopen vrijdag al in huis gehaald. gisteren begon ik om 10.00 uur met koken. ik had onze hulp nina gevraagd of ze geïnteresseerd was om mij te helpen. ik wilde haar daar voor per uur betalen. zij helemaal blij natuurlijk want het is een extra zakcentje. alles liep gesmeerd! om 15.00 uur waren we helemaal klaar. ik moest alleen nog een brood bakken, wat drie uur duurt. didi had annissa mee uit genomen dus dat was ook erg fijn want anders had ze me echt voor de voeten gelopen. eind van de middag kwamen ze weer thuis en hebben we heerlijk op de bank gerelaxt.

om 18.30 moest ik bij judi zijn. ze woont echt heel dichtbij ons dus het zou me nog geen 5 minuten kosten om bij haar te zijn. ik had samen met nina en didi de auto ingeladen. m'n mooie marokkaanse dienblad en tagine gingen onder anderen mee. sommige gerechten had ik al in schalen gedaan en afgedekt met plastic folie. zelfs de marokkaanse kip zat nog in de pan met daar omheen een theedoek gewikkeld zodat de deksel er niet vanaf zou glijden hahahaha. op z'n indonesisch tochhhhh! eenmaal daar aangekomen werd ik warm onthaald door judi en begon met uitladen. ze wonen in een prachtig groot huis met zwembad. de gasten zouden een uur later arriveren dus ik had genoeg tijd om alles voor te bereiden. judi had ook iemand laten komen die geroosterd lamsvlees zou gaan serveren. deze mevrouw was er al sinds een uur of vier in de middag en heeft het vlees uren over een houtskool vuur staan garen. het vlees was echt 'finger licking gooooood'.

20.30 uur: het buffet was geopend! en men begon aan te vallen. de reacties die ik er op kreeg waren echt fantastisch en voelde me enorm gevleid. michael, judi's man gaf me het compliment dat mijn gerechten veel beter waren dan het libanese restaurant die in Le Meridien hotel is gevestigd! en of ik in januari weer voor hun wilde cateren, hetzelfde eten maar dan voor 40/80 man! 'natuurlijk doe ik dat' was het eerste wat ik kon zeggen. ik heb nog een hele poos met judi zitten praten over m'n catering en ze vond dat ik veeeeel meer kon vragen dan wat ik haar als begroting had gegeven. ik ga binnenkort ook met haar afspreken om te kletsen over hoe ik dingen het beste kan aanpakken en zo. omdat zij mijn eerste klant is, en zij weet hoe mijn eten smaakt, kan zij ook eerlijk zeggen WAT ik überhaupt voor een prijzen kan vragen aan nieuwe klanten. plus mensen die een catering kunnen inhuren nemen het niet zo nauw met hun centen. judi heeft een groot netwerk hier in KL en ze kan me aan veel mensen koppelen. ze zei al tegen me: 'just tell me how busy you want to be cause i can make sure everybody will know you'. dat is toch helemaal fantastisch?

ik heb m'n kaartjes weer kunnen uitdelen en heb er ook een gegeven aan Ann, de dame die het lamsvlees had gemaakt. zij is chinees-maleisisch en zit middenin het wereldje waar men geregeld cateraars vragen. ze levert zelfs aan de minister-president! ze zei al dat veel van haar klanten geregeld aan haar vragen of ze een nieuwe cateraar weet omdat ze wel een keer wat anders willen. hopelijk komt er binnenkort weer een opdracht binnen rollen want ik heb nu al de smaak te pakken :-).

uiteindelijk ben ik tot een uurtje of 12 's nachts gebleven en heb toen m'n spullen ingeladen (alles al afgewassen door de hulp van judi!). judi gaf me het geld en ze had me 200 ringgit meer gegeven omdat ze het zo goed vond. ik was helemaal blij en toen ik eenmaal thuis kwam was didi nog wakker. heb hem de oren van zijn hoofd gekletst zo blij was ik.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Rosalie, krijg nu meteen honger en ga je huren als je ooit naar SYD komt. Grtz,

Related Posts with Thumbnails