Thursday, August 7, 2008

31 lentes



laat ik beginnen met de avond van 6 augustus, gisteren avond dus. we hadden we een afscheid etentje van inmiddels goede vrienden van ons aaron en megan. nieuw-zeelanders die hier twee jaar hebben gewoond. ze verhuizen naar sydney omdat aaron daar een baan heeft gevonden. megan kon helaas niet komen want alles werd toch teveel voor haar. de verhuizing, nog zo veel te regelen, ze is bijna zes maanden zwanger etc etc. aaron kwam wel en we hebben een fantastische avond gehad. we kennen hun pas 7 maanden maar het voelt als een hele hechte vriendschap. aaron werkt nauw met didi samen, ik kan het heel goed vinden met megan en annissa is dikke vrienden met hun driejarige zoon tommy. het etentje was erg gezellig, en ook wel te diep in het glaasje gekeken want ik voelde 'm wel hoor vanochtend! pfffff..eigen schuld!

om 06.37 uur werden we wakker gebeld door m'n vader, het was zes uur vroeger in nederland toen hij belde (00.37 uur) dus hij belde vlak voordat hij naar bed ging lief he? daarna nog even mijn ogen dicht gedaan. een uur later zijn we opgestaan, gedoucht en wel. annissa klaar gemaakt voor de crèche. hup in de auto en....................de accu is leeg! goed, ik meteen danny gebeld onze vaste monteur. hij zou er naar kijken. wij meteen een taxi gebeld, iets was 's ochtends vroeg nogal lastig is want vaak is er geen taxi te bekennen. maar ik was jarig! dus mijn dag kon niet goed + ik was nog midden in een roes van de alcohol hahahaha. we vonden alles wel prima. niet veel later een taxi kunnen boeken, op weg naar de crèche, annissa af gezet, en toen met didi naar een winkelcentrum gegaan om ergens te ontbijten. hij had de ochtend vrij genomen :-). niet veel later zaten we aan de jus, café latte's, baked beans, scrambled eggs, sausages, toast. en we knapten er helemaal van op! tussendoor werd ik door wat vrienden gebeld en gefeliciteerd. yeahhh wat voelde ik me jarig! na het ontbijt zijn we wat door het winkelcentrum gelopen omdat didi een kadootje voor mij wilde vinden. we kwamen bij een leuk winkeltje waar ik soms wel eens een kijkje neem en ze verkochten hele mooie sieraden. ik begon met oorbellen en ik liep de winkel uit met twee prachtige ringen. daarna ergens een heerlijke smoothie gedronken. tussendoor moesten we allebei continu naar het toilet. de alcohol werkte echt op onze darmen zeg.

toen onze smoothies op waren hebben we een taxi aan gehouden en zijn we annissa weer gaan ophalen van de crèche. toen meteen door naar huis. didi ging meteen door naar het werk en ik bleef thuis want megan zou komen met tommy en grace (zij is de oudste dochter van aaron uit een eerder huwelijk. grace is 7 jaar en woont bij haar moeder, stiefvader en broertje in shanghai en is hier nu vier weken op vakantie). de verhuizers waren nl. in hun appartement alles aan het inpakken dus zouden ze vanaf vandaag t/m aanstaande dinsdag bij ons logeren. daarna vliegen naar hun nieuwe woonplaats. de auto zat vol met grote koffers die we hebben uitgeladen.

megan en ik moesten meteen weer gaan want ze hadden een lunch voor mijn verjaardag geregeld in het hilton hotel! we zouden gaan dim summen. daar zou mijn nederlandse vriendin irene komen en mijn amerikaanse/samoaanse vriendin tanya met haar dochtertje van 3 maanden. daar zaten we dan, hartstikke luxe allemaal. we hebben genoten van het eten maar ook van elkaar. ik kreeg van irene een prachtige print van ana ventura (zie plaatje). het origineel is nog onderweg maar ze had me een voorbeeld gegeven. dus wanneer deze binnen komt ga ik die meteen in laten lijsten. ik heb wel eens eerder over irene geschreven, over dat zij een heel bekend blog heeft: www.bloesem.blogs.com waar zij alleen maar over spullen schrijft die zij mooi vind. zodoende dat ik dit prachtige kado van haar kreeg. ik ben er heel erg blij mee. van megan heb ik een prachtige schaal gekregen. we hadden die samen bij een hele leuke winkel hier in KL gezien. ik wilde 'm kopen en het mocht niet van haar omdat zij die al ging halen voor mijn verjaardag lief he? het is een gevlochten schaal van dun ijzer draad, in een gif groene kleur. heel mooi voor zo op de eettafel of om fruit in te doen. van tanya en een australische vriendin genaamd bri (zij kon vandaag niet komen), heb ik prachtige oorbellen + een dagboek, gebonden in een goudleren hoes. de vulling kan ik vervangen wanneer het vol is. al met al ben ik erg verwend! toen we klaar waren met de lunch kwam er ineens een strawberry cheesecake met een kaarsje op tafel te staan. dit had megan op het laatste moment geregeld. toen werd ook nog eens de lunch betaald!

ik ben met megans auto naar huis gereden want zij wilde nog een kado kopen voor een vriendin. alleen had ik al meer dan tweeënhalf jaar niet in een schakel auto gereden. en de pook was ook nog eens aan de andere kant! oh myyy...nadat de motor twee keer afsloeg reed ik langzaam weg, het regende pijpenstelen, de airco deed het niet dus het werd ook nog eens wazig in de auto. ik kwam heel aan thuis hahahaha. eenmaal thuis trof ik annissa, tommy en grace aan. nina had al die tijd op ze gepast en het ging heel goed! we hebben net lekker ergens gegeten, getrakteerd door aaron en megan dus al met al ben ik echt zwaar verwend :-)

morgen weer een normale dag. we moeten grace naar het hilton hotel brengen want daar zal haar stiefvader op haar wachten. en dan vliegen ze terug naar shanghai. daarna zien we het wel wat we gaan doen. ik denk lekker rustig aan! even uitblazen.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Rosalie, heerlijk weer! Beleef echt je leven in KUL en ik heb het een beetje mogen zien allemaal. Spreek je snel weer. Grtz,

Related Posts with Thumbnails