Thursday, August 14, 2008

afscheid nemen blijft moeilijk

we zijn weer met z'n drieeen. onze nieuw-zeelandse vrienden zijn sinds eergisteren vertrokken naar sydney. het afscheid nemen was best wel zwaar moet ik zeggen. de hele dag voelde ik me er goed onder maar op het moment zelf was het andere koek! megan omhelsde me en zei nog dat ze niet ging huilen, ik wilde het zelfde. maar de tranen kwamen toch. aaron en didi hadden het ook beide zwaar. tommy had nergens problemen mee. het enige wat hij telkens zei was: 'gaat annissa mee?' en annissa wilde maar al te graag met ze mee want ze stond zowat met een been in de taxi! tranen met tuiten dat ze niet mee mocht.

we zijn nu twee dagen verder en we zijn er al aan gewend dat ze niet meer hier wonen. didi is nog over en weer met aaron aan het sms'en en dat zal denk ik ook wel zo blijven. die twee hebben heel goed met elkaar samen gewerkt en zijn daardoor heel goed bevriend geraakt. ondertussen bouwde ik een hele hechte vriendschap met megan op. en annissa kon fijn spelen met hun zoontje tommy, die eind van deze maand drie wordt. didi had aaron gebeld en en ze waren goed aangekomen, ze zaten in een heel leuk serviced appartent in het centrum van sydney waar ze zo'n vijf weken zullen verblijven. in de tussentijd gaan ze op huizenjacht. best prijzig om daar te wonen. je betaald al gauw tussen de $800 en $1000 australische dollar per week aan huur. megan is zwanger en bevalt half december van een dochter. wij willen ze begin volgend jaar gaan opzoeken en misschien dat we dan ook naar nieuw-zeeland gaan. kunnen ze ons mooi rondleiden :).

woensdagochtend had ik bij een vriendin afgesproken. zij had nog een paar andere vriendinnen uitgenodigd , kindjes konden fijn met elkaar spelen en de mama's waren gezellig met elkaar aan het kletsen. ik had annissa niet bij me want ze ging naar de crèche. de rest van de dag niet veel bijzonders gedaan. we zouden s' avonds weer bij elkaar komen om een soort van knutselavond te organiseren. dingen maken en doen waar je normaal gesproken geen tijd voor hebt. de een wilde fotoboeken gaan maken, de ander breien, haarspelden maken en ik wilde van papier kralen gaan maken. een vriendin van me uit arnhem was zo lief geweest om een beschrijving naar me op te sturen hoe ik zulke kralen moest maken. erg leuk om te doen. maar doordat de ene een kind met griep thuis had hebben we het verschoven naar volgende week.

vandaag ben ik weer sinds een week naar de sportschool gegaan. ik heb 3,5 kilometer gerend op de loopband. morgen ga ik weer en ga ik er een halve kilometer bij doen. mijn vriendin tanya is drie maanden geleden bevallen van een dochter en rent nu al 7 km.! ze wilt nl. de halve marathon gaan rennen in singapore. en ze vroeg of ik zin had om mee te doen. dusssss moet ik vanaf vandaag elke dag gaan rennen. iets wat ik nu heel erg leuk vind. + je valt er zo lekker van af. ik denk dat ik nog een paar kilo te gaan heb en ik weer op mijn oude gewicht ben van toen ik mijn catering nog had. alleen maar door hard te lopen. voor de rest ben ik weer met annissa thuis gebleven. heb een dutje samen met haar gedaan. ze wilde niet in haar eigen bedje dus heeft ze een uurtje gezellig naast mij geslapen. net een heerlijke salade met gehaktballetjes gegeten en nu zitten we uitgezakt op de bank. annissa ligt er al anderhalf uur in en wij hebben nog een hele avond voor ons!

No comments:

Related Posts with Thumbnails