Friday, June 27, 2008

siem reap, cambodja

onze taxi kwam drie kwartier eerder aan dan dat ik met hem had afgesproken. we vertrokken hierdoor ook vroeger richting het vliegveld. het was de eerste keer dat ik alleen met annissa zou gaan vliegen. daarom vond ik het niet erg om ruim op tijd op het vliegveld te zijn. dan wist ik zeker dat ik genoeg tijd zou hebben om de gate te bereiken. eenmaal in het vliegtuig bleek de stoel bij het raam leeg te blijven. de vlucht was niet volgeboekt. ideaal voor mij want hierdoor had ik nog meer ruimte. annissa was hartstikke lief en ze vond het vliegen weer erg leuk. in totaal duurde de vliegreis nog geen twee uur. eenmaal bij aankomst zei annissa: ' thank you vievuif' lief he?

in de arrival hall werden we door een aardige man geholpen die onze visums in orde ging maken. dit duurde niet eens tien minuten en we konden meteen doorlopen. er stond een man van het hotel op ons te wachten en een naambordje en we konden meteen instappen. we kregen twee verfrissende handdoekjes en een koud flesje water. de rit naar het hotel was niet zo lang en onderweg kwamen we langs de beroemde tempel angkor wat. de eerste indruk was goed! heel groen, slingerweggetjes, rondom de tempel een meer, rondom dat meer allemaal bankjes waar mensen lekker op zaten te relaxen, veel fietsers, hoge bomen met veel schaduw.

in het hotel aangekomen zijn we meteen naar onze kamer gegaan. eerst even geslapen en daarna lekker gezwommen. didi kwam later ook even zwemmen. hij ging s' avonds weer uit eten met de klant. wij hebben lekker roomservice besteld :).

vandaag ben ik alleen met annissa op pad geweest. een tuk tuk besteld en richting het centrum gereden. daar rond gelopen en we kwamen terecht op de old market. het is een kleine overdekte markt die lijkt op de chatuchak market in bangkok. alleen dan een mini variant. toen cambodiaans geluncht en daarna nog even rond gelopen. het werd op een gegeven moment wel erg warm dat we weer terug zijn gegaan naar het hotel. we gaan nu even slapen, en vanavond weer op pad. didi is inmiddels lekker vrij dus vanaf nu gaan we siem reap samen verkennen!

No comments:

Related Posts with Thumbnails