Tuesday, June 3, 2008

nina

sinds gisteren is onze hulp 'nina' begonnen. we moesten best wel aan het idee wennen dat er iemand bij ons kwam wonen. voor nina zelf is het ook iets spannends. je moet je maar afvragen bij wat voor een gezin je komt te wonen en te werken. maar vandaag had ik weer even met haar gekletst en ze zei dat ze het nu al heel fijn vind hier. we moeten samen een manier van werken vinden die we beide fijn vinden. en ik denk dat we die nu al gevonden hebben. ik heb een lijstje van werkzaamheden voor haar gemaakt en zij bepaald zelf wanneer ze de dingen doet. ze deelt haar tijd zelf in. in plaats van dat ik haar constant aan het werk moet zetten en in haar nek loop te hijgen wat ze moet doen. die manier past totaal niet bij mij. laat vooral iemand zijn eigen weg vinden. tussen annissa en haar is het nu al dikke mik. nina zei dat annissa heel erg lief is wanneer ik weg ben. en ze luistert heel goed! gelukkig maar want bij mij wil dat niet vaak lukken hahahahaha.

ik merk nu al na nog geen twee dagen dat we meer bewegings vrijheid hebben doordat ze bij ons woont. ondanks dat annissa nog vakantie heeft ben ik vanochtend weer naar de sportschool geweest en heb kunnen trainen, daarna boodschappen gedaan, sporttas van didi naar zijn kantoor gebracht en toen naar het shangri-la hotel gereden om janey op te halen. janey en ik hadden elkaar nog nooit in levende lijve ontmoet. zij is een schoonzus van goeie vrienden van ons uit amsterdam. dus het was heel leuk om haar te zien. we zijn naar ons huis gereden en daar heb ik een simpele salade gemaakt. na een paar uur gezellig te hebben gekletst heb ik haar samen met annissa weer terug gebracht. normaal gesproken had ik niet zoveel dingen op een dag kunnen doen alleen en moest ik alles plannen. 'voor of na haar slaapje' etc. nu kan ik elk moment van de dag (zowat) weg gaan om iets te doen. ontzettend fijn!

aanstaande vrijdagavond vliegen we met malaysian airlines naar nederland. we zullen daar twee weken blijven. en in die tijd zal nina op ons huis en katten passen. het is erg fijn om te weten dat zij er is om alles in de gaten te houden. nu hoeven de katjes niet naar een dierenhotel en zal het huis minder inbraakgevoelig zijn!

No comments:

Related Posts with Thumbnails