Saturday, May 29, 2010

te koop aangeboden

we waren gisteren uitgenodigd om bij een collega (inmiddels vriend) te komen eten. hij is maleisisch en zijn vrouw russisch. onderweg daar naartoe deed de auto heel raar. hij sloeg constant af bij een stoplicht en maakte een gek geluid. we hebben een hele gezellige avond gehad. annissa en lennox waren gewoon mee. lennox hebben we op een gegeven moment in het bedje van hun dochter sonja gelegd. na wat gekrijs was hij knock out. annissa bleef wakker totdat we naar huis gingen. ze speelde zo leuk met sonja (die wat jonger is). we hebben o.a. borscht gegeten. een traditioneel gerecht uit rusland. het is rode bietensoep met rundvlees en je kan er wat zure room in doen. daarna kregen we pannekoekjes gevuld met kaviaar en gevulde paprika's. de wodka kon natuurlijk niet ontbreken :). didi en zijn collega waren daar lekker van aan het genieten. op de terugweg deed de auto in het begin prima maar halverwege gaf hij weer kuren. thank goodness kwamen we thuis en toen we uitstapten roken we een gesmolten plastic lucht. er kwam zelfs een walm onder de motorkap vandaan...

vanochtend een kinderfeestje. het thema was 'zeemeermin' en er was van alles georganiseerd. annissa vond het fantastisch. ik denk dat ze hartstikke moe is van gisterenavond dus we leggen haar bijtijds op bed. vanavond zijn we uitgenodigd om bij een andere collega/vriend van didi te komen eten. zijn vrouw belde me dat ze een heel groot stuk vlees ging roosteren dus zoveel eten zou hebben en of we zin hadden om te komen. ik heb snel onze hulp gesms't om te vragen of ze kon oppassen en ze kon. dus rond 20.00 uur bellen we een taxi en gaan we hun kant op. ze wonen niet zo ver van ons vandaan. we hadden vanochtend de anwb van maleisie gebeld en al snel kwam er iemand kijken. het schijnt dat de waterpomp lek is en dat het probeem gaf gisteren. echt wel gevaarlijk want de motor kan zo droogkoken dat je de auto wel weg kunt gooien in het ergste geval. de monteur vulde de pomp met wel 3 grote kannen water. dus we moeten het maar met taxi's doen. onze monteur die onze auto altijd repareert komt de jeep maandag ophalen om hem te maken. er zijn nog wat andere kleine dingen die hij moet doen.

omdat we halverwege juli uit kuala lumpur gaan verhuizen ben ik nu al bezig om onze auto te verkopen. sms'jes rond sturen, mailtjes verzenden, briefjes ophangen, op internet een advertentie plaatsen...eerst kreeg ik een sms'je van een franstalig persoon. het bericht was in het frans :) en het was duidelijk dat men de auto wilde kopen maar voor 5000 ringgit minder dan dat wij er voor vroegen! nee dus...als ik dat zou willen verkoop ik 'm nu meteen wel terug aan onze garage hahah. ik ben gebeld door een mevrouw die achter mij stond bij de stoplichten en wilde wat informatie. en ik kreeg van de week een mailtje via mijn advertentie op internet. een australier die per 1 juli hier in KL is en geinteresseerd is. hopelijk gaat dat door. heb net twee reiskooien geschikt voor katten verkocht. ik had ze al die tijd opgeborgen en aangezien we nu geen katten meer hebben helaas wilde ik er vanaf. de mensen hebben ze net opgepikt dus dat is ook weer gedaan :).

No comments:

Related Posts with Thumbnails