Wednesday, May 12, 2010

12 mei

ik zou graag willen dat de tijd wat minder snel zou gaan :)...we zitten zowat in half mei, op de helft van het jaar 2010...anyway, ik heb al een tijdje niks geschreven en dat komt omdat ik het druk had met andere dingen. vorige week vrijdag 7 mei is onze schoonzus & neef naar nederland vertrokken na 9 dagen bij ons te zijn geweest. we hebben een ontzettend leuke tijd samen gehad en veel gedaan. die negen dagen heb ik zoveel mogelijk tijd met ze proberen door te brengen. en dat is goed gelukt. zo hebben we de volgende dingen gedaan: eten, eten, eten, eten, eten, eten, uit eten, naar de KL toren, olifanten reservaat, shoppen, shoppen, shoppen, shoppen, een luierdagje, KLCC. best druk toch? hahahha. het was soms best wel een vol programma maar dat krijg je wanneer je niet zo lang hier bent. anders is het zonde. 's avonds zaten m'n schoonzus en ik elke keer weer in de tuin en maar kleppen! twee avonden te diep in het glaasje gekeken en veel te laat naar bed maar het was echt de moeite waard. we hebben enorm gelachen. de dag dat ze vertrokken was het onze neef's verjaardag. hij werd maarliefst 15. hij had een mooie zonnebril van ons samen (zijn moeder en wij) gekregen, we hebben lekker ergens geluncht en we hebben 's ochtends voor hem gezongen. ik had nog een jip & janneke slinger voor hem opgehangen voor de leuk :). dat kunnen 15-jarige jongens toch wel waarderen? hahahaha.

nu zijn we zowat een week weer alleen. en wat is het wennen in het begin zeg! je raakt zo aan iemand gewend. het is nu allemaal wel weer normaal. we doen weer de dagelijkse dingen en zo. vanmiddag kwam een vriendinnetje van annissa bij ons spelen wat annissa echt wel gemist had. een grote bende na afloop natuurlijk. na school had ik annissa mee naar de kapper genomen om wat puntjes te laten knippen. en ze vind dat nu wel een feest OMDAT de kapper een tv heeft :) en die staat op een kinder kanaal. voor de kids hebben ze drie speciale zitplekken gemaakt. en zijn van die dingen die je op de kermis zou kunnen vinden in een draaimolen. het is een bugs bunny, een muis en nog een dier waar ik nu niet op kan komen. je moet er op klimmen en er zit een zitje in, je kan het ronddraaien en het heeft twee handvatten en voetsteuntjes. binnen 5 minuten was annissa alweer klaar en dat vond ze ook niet erg. ondanks dat ze voorlopig geen tv mag kijken.

en de reden waarom ze dat niet mag is omdat ze maandag zo stout was. het kon echt niet! ze was in slaap gevallen in de auto en toen we thuiskwamen werd ze humeurig wakker. het werd van kwaad tot erger. toen we konden gaan eten was ze nog steeds aan het mopperen en tijdens het eten deed ze een aantal keren of ze moest kokhalsen. na haar een paar keer te hebben gewaarschuwd en het op niets uitliep heb ik haar bij haar armen meegenomen naar boven. pyama aangedaan (onder het genot van een hoop gekrijs) en moest ze van mij gaan slapen. moord en brand schreeuwde ze, m'n oren begonnen er echt van te piepen. ik zat inmiddels weer beneden m'n eten op te eten samen met didi en lennox. en ze was nog steeds aan het gillen, tegen de deur aan het bonzen en met spullen aan het smijten. niet veel later ben ik naar boven gegaan en heb haar heel streng toegesproken en zei dat ze meteen moest ophouden anders zou ik al haar speelgoed uit haar kamer halen. thank goodness hielp dat! aan het begin van dit theater spel had ik haar al gezegd dat ze geen tv meer mocht kijken. en ik merk nu echt weer het verschil! zonder die tv is ze allerlei spelletjes aan het doen, rent door het huis te zingen en verzint allerlei dingen. ze is een stuk vrolijker en heeft veel minder van die rare uitspattingen. dus gaan we weer terug naar onze oude regel: alleen tv in het weekend : helemaal goed zeg ik zo!

No comments:

Related Posts with Thumbnails