Wednesday, November 25, 2009

singapore

we zijn weer in annissa's geboorteplaats. ik keek net op m'n blog wanneer het laatste keer was dat we hier waren en dat was 14 maart om precies te zijn. toen waren we hier voor een bruiloft. didi was zondagavond al vertrokken en zou in eerste instantie dinsdagavond weer thuis zijn. maar de plannen waren gewijzigd en hij moest tot vrijdag blijven dus hij belde me maandagochtend rond 10 uur met de vraag of we over wilde komen. omdat annissa vakantie heeft konden we dat wel doen dus werd er op didi's kantoor meteen gekeken voor vluchten. even later werd ik gebeld of ik 16.30 zou redden. dat zou betekenen dat ik 13.30 uur van huis zou moeten vertrekken. inmiddels was het 10.30 uur. in drie uur tijd moest ik alles geregeld hebben: koffer inpakken, opruimen in huis, kattenbak verschonen, paspoorten en e-tickets op didi's kantoor halen en ondertussen twee kids tevreden houden! ik had ja gezegd maar toen ik eenmaal aan het rennen was had ik er wel een beetje spijt van want het was in een keer gekkenhuis.

om 14.00 uur werden we opgehaald door de taxi, eenmaal aangekomen op het vliegveld moest annissa plassen, toen inchecken, lennox verschonen, geld pinnen, geld wisselen, eten, door de douane heen en naar de gate lopen. we hadden vertraging (pffff...) niet echt fijn wanneer je alleen reist met twee kids. annissa was lief maar ik moest wel constant op haar letten terwijl ik een zeurende lennox had. de vlucht verliep goed, annissa keek een filmpje op de ipod en lennox viel uiteindelijk in slaap. het zware was dat ik geen seconde mijn handen vrij had.

we kwamen rond 19.30 aan in singapore en we hadden snel een taxi. didi stond al op ons te wachten bij de ingang van het hotel. in acht maanden tijd is er veel veranderd. veel nieuwe gebouwen zijn erbij gekomen of staan nog in de stijgers. gisteren hebben we met m'n vriendin caroline en haar zoon dennis afgesproken. we hebben ergens geluncht en daarna nog naar een mall gegaan. ik had lennox in de baby bjorn meegenomen maar hij wilde nauwelijks slapen waardoor ik een hele huilerige baby had :(. einde middag zijn we terug naar het hotel gegaan en daar uitgerust. 's avonds zijn we met didi ergens gaan eten.

vandaag nog geen voet buiten het hotel gezet. lennox is met zijn tweede slaapje bezig :) hij moet echt even bijtanken denk ik. om 16.30 uur hebben we bij m'n vriendin ineke thuis afgesproken. wij hebben vroeger bij elkaar in dezelfde condo gewoond. haar dochter was annissa's eerste vriendinnetje. we hebben elkaar een jaar niet gezien.

morgen nog geen plannen en vrijdag is didi vrij dus dan gaan we samen wat leuks doen voordat we terug naar KL vliegen. didi vliegt zondagavond naar ho chi minh t/m woensdag. eerst wilde ik wel mee maar doe het toch maar niet. het is gewoon te druk voor ons. en te zwaar voor mij om alleen met twee kids in een vreemde stad rond te struinen. zo zie je maar hoe een week compleet anders kan gaan dan dat je in eerste instantie gepland had...

No comments:

Related Posts with Thumbnails