Saturday, November 14, 2009

daddy-daughter-date

vandaag zijn didi en annissa gezellig met z'n tweetjes op stap. een vriendin van me vertelde dat haar man dat zo af en toe met hun oudste dochter deed en dat idee vond ik zo leuk! ze zijn al twee uur weg en ik heb didi al twee keer aan de lijn gehad hahahaha. de laatste keer dat ik hem sprak wilde annissa mij bellen. ze klonk heel enthousiast en ze vertelde dat ze 'orange juice' aan het drinken was en papa 'diet coke' :). ze zaten bij een restaurantje om wat te gaan lunchen. mij benieuwen hoe lang ze weg blijven.

ik ben lekker alleen met lennox thuis. de kleine man in bad gedaan, zijn bedje verschoond. nu slaapt hij. daarna heb ik het boven opgeruimd en ga zo gordijnen voor in de huiskamer naaien. vanochtend ben ik naar een garage sale geweest van 'ibu'. een organisatie die jaren terug is opgezet door een paar expat moeders. het is een ideale plek om andere moeders te ontmoeten en ze organiseren allerlei activiteiten. ze geven elke maand een blad uit genaamd 'bonda' en mijn vriendin sarah (de fotografe) is verantwoordelijk voor de voorpagina. annissa en ik stonden op de oktober editie en gelukkig hadden ze nog een exemplaar: we zijn beroemd! (ahum...) leuk om er een te hebben en ik denk dat ik 'm ga inlijsten. leuk voor later. voor de rest nog een 2e hands baby bjorn gekocht, wat speelgoed voor lennox en een strawberry shortcake tasje voor annissa.

gisteren probeerde ik voor het eerst sinds 15 maanden weer te gaan sporten. er is hier in de buurt een cafe/gym voor moeders met kids genaamd: fit4two. het eten is goed, je kunt je baby verschonen en voeden in een ruimte waar ze twee comfortabele stoelen hebben staan, je oudste kind kan spelen in een hoek ingericht met allerlei speelgoed. en daarbij hebben ze dus een aparte ruimte om een les te volgen. gisterenochtend heb ik fitball geprobeerd samen met twee vriendinnen. zij volgen deze klas al wat langer en zeiden al dat het best wel pittig was. je kunt je baby gewoon mee de klas in nemen en wanneer hij/zij gaat huilen stop je met jouw oefening en pak je jouw baby op. persoonlijk vind ik dit een ideaal concept! zo krijgen moeders de gelegenheid om wat te doen en nieuwe moeders te ontmoeten. ik heb het maar een half uur vol gehouden want lennox vond de muziek denk ik iets te hard en raakte geirriteerd. dus ben ik met hem naar buiten gewandeld en ben hem gaan voeden. toen de les afgelopen was kwamen mijn twee vriendinnen ook naar buiten en heb ik nog een poosje met hun gezeten.

met didi gaat het weer goed. hij is aan het werk en zijn rug is goed hersteld. hij let uiteraard nog wel op met tillen en zo. zodra hij thuis komt gaat hij meteen liggen. gelukkig maar want we waren heel erg bang dat het veel ernstiger was. hij mag voorlopig alleen nog niet sporten maar dat is wel uit te houden.

No comments:

Related Posts with Thumbnails