Friday, November 7, 2008

leuk!

afgelopen vrijdag hadden we eerst 'parent-teacher meeting' op annissa's creche. onze auto startte niet dus we waren genoodzaakt om met de taxi te gaan. wel vervelend want daarna moesten we naar het ziekenhuis voor de eerste echo. gelukkig hadden we heel snel een taxi en we kwamen op tijd. we gingen in annissa's klasje zitten samen met haar juf 'uma'. de juf zei dat annissa een van haar engeltjes was. altijd zooo lief! (moet je haar thuis eens meemaken!) dit stond achterin haar rapport:

"annissa is happy to come to school and participates in activities conducted in class. she likes hands-on tasks like painting, pasting and pouring. she is able to solve simple puzzles (3 or 4 pieces) with minimum supervision. her gross motor skills are developing very well. she is able to climb play equipment, walk up and down the stairs and use a spoon by herself. overall, annissa's development has been quite impressive as she is more confident and thereby has become more independent."

we kregen weer een map met al haar werkjes van de afgelopen maanden mee naar huis in een map. heel erg leuk om te zien wat ze allemaal gemaakt heeft. in januari zal ze naar een nieuwe klas gaan omdat ze dan klaar is voor nieuwe stof. plus dat er plaats gemaakt moet worden voor de nieuwe kleintjes. ze zal haar juf missen want ze heeft het iedere dag over 'auntie uma'.

ik had om 10.00 uur een afspraak in het pantai medical centre met dr. premitha. ze is gynaecologe. dit ziekenhuis is niet zo ver van ons huis vandaan. ideaal! we kwamen iets te vroeg aan en we gingen op de gang zitten totdat ik werd omgeroepen. om 11.30 uur was ik pas aan de beurt!!! ze werken hier met het systeem wie het eerst komt het eerst maalt. volgende afspraak zit ik er al om 08.30 uur want dan begint ze! ze kwam heel aardig over en voelde me meteen op m'n gemak bij haar. nadat ze me een aantal vragen stelde zijn we de echo gaan maken. ik zei haar dat ik me de laatste dagen zo goed voelde dat ik haast begon te twijfelen aan of ik wel zwanger zou zijn. na even te zoeken liet ze ons een klein propje zien en wees ze het kloppend hartje aan. heeeeeel klein nog maar het is er! we hoorden ook even de hartslag, zachtjes maar het ging wel snel. er ging een warm gevoel door me heen toen we dit zagen. didi had precies hetzelfde. alles zag er tot nu toe goed uit. 2 december heb ik mijn volgende afspraak. dan krijg ik weer een echo en word er wat bloed afgenomen.

vandaag weer een heerlijke luierdag. vanmiddag nog met een paar vrienden geluncht. nu al een poos thuis. annissa heeft nauwelijks geslapen vandaag maar wel heel veel in het pierenbadje gezwommen. we gaan zo taco's eten. nu iets heel onsmakelijks maar echt een mijlpaal: annissa heeft vandaag voor het eerst op het toilet gepoept!!! ik ben zo trots! plassen deed ze al een tijdje maar poepen was nog steeds een probleem. nu hopen dat ze het op het toilet blijft doen! :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails