Monday, April 21, 2008

girls night out

mama is gisterenavond uit eten geweest met een groep vrouwen!
nieuwe vrienden maken jawel! dat is erg belangrijk wanneer je in het buitenland woont.
ik was uitgenodigd door een nieuwe australische vriendin en het leek me wel leuk om daardoor weer nieuwe mensen te ontmoeten. ik mezelf even opgetut, kusje aan didi en annissa, hup in de auto, annissa keihard huilen en riep constant 'mummyyyyyy', en weg was ik. kon eerst geen parkeerplek vinden...eenmaal daar aangekomen zaten de 'ladies of leisure' al aan de champagne! ik deed gezellig mee :-) we waren met z'n tienen en zaten aan een lange tafel. ik zat naast een hele leuke vrouw waar het meteen mee klikte. ze komt uit geneve en woont hier al twee jaar. ze werkt fulltime, is getrouwd en heeft twee kinderen van 8 en 5.  ze vind het hier hartstikke leuk en is zeker van plan om hier nog wel drie jaar te blijven. we hebben ons kapot gelachen, alsof ik haar al jaren kende! het was zo 'ons kent ons' dat we ons dessert met elkaar deelde grappig he?

het leuke van dit soort avonden is dat je met een gemeleerd gezelschap aan tafel zit. wij allen kwamen uit amerika, canada, australie, engeland, geneve en nederland. erg leuk om elkaars achtergrond te horen en hoe iemands leven er uit ziet.  de meeste wonen hier toch al twee jaar. sommige staan ook weer op het punt om te gaan verhuizen. naar verschillende plekken op de wereld (india, vietnam en singapore). dat kan best wel lastig zijn, je vrienden gaan op een gegeven moment weer weg waardoor je of steeds minder vrienden overhoudt of nieuwe vrienden moet gaan maken. 

ik zou graag weer willen werken, voor mezelf beginnen.
een vrouw die ik gisteren ontmoette, heeft weer een vriendin die haar eigen catering runt. 
het loopt heel goed volgens haar en ze gaat mij met haar in contact brengen.
wie weet zou ik bij haar kunnen werken bijvoorbeeld!
ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen hier.

-x-

No comments:

Related Posts with Thumbnails